Ge mig

Haha och hur snygg är inte Ashley greenes t-shirt?
Ge mig! :D





bild från www.posh24.se


Vi har ju iallafall inte sagt vi är normala ^^

Jag och Elin hade en helt vanligt kvällskonversation igår.
Vi disskuterade varför vi är som vi är ^^


Såhär lät det mot slutet: 

(Elin) - Vad är fel på oss?
(Jag) - Jävligt bra fråga du.

(Elin) - Det gick fel någonstans,kanske vi krockade med dom andra spermierna?
(Jag) - Seriekrock!

(Elin) - Alla bara NOOOOOOOO när dom såg oss simma in!

 


regn regn regn

Regnar ute, skönt jag är ledig idag haha!
fast frågan är om jag inte hellre hade haft praktik idag och sen varit ledig i helgen.
Men men ^^

Idag är planen att jag ska in till Landskrona en sväng.
Träffa Sandra & fika samt köpa födelsedagspresent till mamma.
Jo sen ska jag fixa busskort också.
Nu blev de plötsligt mycket haha.


Ikväll blir det lugnt för min del :)


Torsdag

I brist på annat att göra ska jag testa nya platttången.
Senare blir det att gå en runda med Louise =)


Torsdag

Hade flyt idag. Skulle egentligen ha slutat vid 15,00 - 16,00
men fick sluta 14,00. Väldigt skönt, ännu skönare var att vi var i glumslöv
(gick med arbetsterpeuten nu i eftermiddags) så jag fick skjuts hela vägen hem xD


Sen blir det lugnt resten av dagen.
Imorgon är jag ledig så då ska jag in till Landskrona och träffa Sandra en sväng :)


Fruktpåse

Nu blir det sängen och historiaboken.
Inte direkt roligt men måste göras så.

Blev helsingborg en sväng nu ikväll. Först blev det skopunkten och jag blev
två par skor rikare. Efter det kom Axel och vi åkte till väla där jag och louise blev vars en klänning rikare :)

Åt på väla gjorde vi också. Louise åt från grafitti, axel från donken och jag tog största menyn någonsin.
Fruktpåse samt liten fanta från donken haha!

onsdag

Praktik fram till lunch idag, skönt att tidigt.
Dock har jag praktik tre dagar till denna veckan (torsdag, lördag och söndag) sen skola på måndag.
Jag lär vara trött på måndag haha.

Nu i eftermiddag/ikväll blir det att handla skor med Louise xD

Födelsedag

Mini Jp ^^

Födelsedag idag, därav att det är oaktivt här idag ^^



sista kvällen som 20

Jag har varit ute och gått en timme med Louise nu på kvällen.
Väldigt skönt väder ute om jag får säga det själv haha.

Imorgon: Födelsedag och praktik ^^

My sister`s keeper

Nu ska jag strax hoppa in i duschen och sen ska ajg se film tror jag.
Tror det blir My sister`s keeper idag. Fast jag sett den innan, den är sjukt bra!




Kändis JP

Jag pratade med en snubbe/man på kommunen nyss.

Han: Och vad var ditt efternamn?
Jag: Sari.
Han: MEN, har inte vi träffats? det har jag för mig.

Dock kom vi snabbt fram till att vi pratade förra sommaren också.

Sommarjobb 2010 - Check!


Lista

Namn: Johanna Sari
Ålder: 21 om två dagar ^^
Nämn något som gjorde dig glad igår: Lyckad förfest och fest!
Vad gjorde du kl 08 imorse: Vaknade, på tok för tidigt!
Vad gjorde du för 15 min sedan: fixade med nya mobilen.
Det sista du sa högt: "Hunden är helt slut nu"
Det senaste någon sa till dig: “Ja han har varit ute mycket idag så"
Vad har du druckit idag: Nyponsoppa & Hallonsoda
Vad var det senaste du köpte: klänning :)
Vad är det för färg på din ytterdörr: tror den är typ mörkblå?
Vad är det för väder hos dig nu: Solen håller på att gå ner :)
Godaste glassmaken: Dajm
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Absolut!
Sover du tungt: ja faktiskt ^^
Drömmer du mardrömmar: Inte så ofta faktiskt.
Trivs du med ditt jobb: jag har inget jobb. Men skolan trivs jag i :D
Favoritklädsel: allt som funkar till leggins <3
Vad ser du om du tittar till höger: min garderob & dörr.
Vad gör dig glad just nu: Att jag har bästa tänkbara vännerna och familj.
Vad ska du göra härnäst: Funderar på att se en film.
Höger eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Jag mår bra :D
Hur många kuddar sover du med: En platt en!
Morgon eller nattmänniska: bägge.
Vad är viktigast för dig: Familjen och vännerna. Ja och sen Assos då förstås =)
Är du kittlig: överallt.
Snarkar du: Nej
Stjärntecken: Oxe.
Stökigt eller välstädat: Full koll noll kontroll? ^^ haha

Kvällspromenad

Varit ute och gått en timme med Louise. Här är vi nyttiga!
Sen att jag åt maraboue samtidigt hör itne hit. haha!


Sen nu sitter jag och lyssnar på Eminem och fattar noll.
Liksom, sedan när gillar jag hip hop? haha!

Från Nokia till sony ericson

Mamma och pappa är iväg och skulle lämna in min mobil som sagt.
Dock fungerade det tydligen inte att laga den? Så det blir en ny mobil ^^
Sony Ericson w595. JP goes happy!


Söndag

Babbis 20 års fest igår blev riktigt lyckad. Trots att allt inte var strålande för alla.
Men jag är nöjd iaf! Förfest hos Oscar först och sen vid nio tiden åkte vi till Dalhem och firade
Babbi. haha.

Det togs dock inte så många bilder och dom som togs är kassa så.
Sorry vänner, inga bilder denna gång :P



Strålande

Känns verkligen bra att min mobil hänger sig mitt i ett samtal.
Jag ser det som ett tecken på att jag måste få pappa att lämna in min andra
nya bra mobil ^^


weekend



Och det blir nog en "weekend" ner till Schweiz om en månad.
JP goes happy!


fredags kväll




Trevlig och lyckad kväll igår. Vi var först hemma hos Louise och hade mini förfest typ. 
Hon, jag, oscar och Axel. Sen blev det Helsingborg och jag träffade Marie!
Vi räknade ut att det var ungefär 2 år sen sist vi sågs. Det är rätt komiskt faktiskt haha.
Men vi bestämde iallafall att det ska sluta gå 2 år mellan gångerna ^^


man måste få leva ut sina drömmar ^^

"När jag hör Justin Timberlake - sexyback shakar jag loss och tycker jag är snyggast i världen!"

jag & beckham!

Jag drömde att jag hängde med beckham inatt.
Vi köpte fotbollar? haha

jajja, inget mig emot. Beckham är snygg och rik. Jag hade gärna umgåtts med honom ^^


Fredag

fredag och jag är ledig hela helgen inklusive idag.
Skönt! Sen att hunden tvingade upp mig 08,00 är en annan historia ^^

Vid lunch ska jag hem till mormor, hon ska sy in nya klänningen. Då den var 2cm för stor.
Sen ikväll blir det utgång med Louise. :)

Jag ska bli nyttig

Okej.
Från och med måndag ska jag skippa choklad och sånt gott.
Jag går över till grönt!



jag menar, så äckligt kan det väll inte vara? ^^

Jag älskar posten!

I Tisdags betalade jag in pengar på banken för en klänning jag köpt.
I Onsdags skickades klänningen från Sthlm och jag bad en bön eller två om att den skulle hinna komma
till helgen.
I dag (torsdag för er som missat det) fick jag brev att jag har ett paket att hämta på posten!

Helgen är räddad!

Jag erkänner; jag har för mycket fritid.

jag såg new moon nyss.
Det är nästan lite skrämmande att jag kan varenda replik nästan och säger "Hrmpf" samtidigt som jane gör när dom går ner i källaren :P

så jag erkänner. jag har för mycket fritid.


Måste testa



Någon som har smakat det nya marabouet?
Jag och Hunden ska ut på jakt sen för att se om det finns inom Glumslövs gränser..

onsdag

Här hemma hetsäter man skosnören när man mår illa.
Iallafall om man heter Assos och är hund!



I won`t do it!

 


Det blir ingen fest på lördag. Jag får inte komma i min Landskrona Bois tröja! :P

Jag hade faktiskt inte tackat nej

till en sån här liten skit just nu


Tisdag

Jp: Jag skulle vilja sätta in pengar på detta nummret.
Bankman: Nähä?
Jp: eh jo!
Bankman: Ja jag tänkte väll det!

Erhm okej? Snubben på banken är lite småmysko, det har jag alltid tyckt haha.
Nu visade det sig att han har torr humor också ^^

För övrigt så är jag helt slut typ.
Praktik till tre, sen inom banken och var hemma halv 4.
Ut en timme med hunden i regn och blåst. Sen nu sitter jag här.
Blir lugnt idag vill jag lova :P

.

Jag gick till biblioteket för att låna "Romeo & Julia" den fanns inte inne så
den kommer på torsdag. DOCK fick jag med mig en annan bok på 600sidor hem..

"Berättelsen om Edgar" måtte du vara bra!

Barndomen

"Barndomen pågår inte från en viss ålder till en annan ålder
då barnet växt upp och stoppat undan allt barnsligt.
Barndomen är kungariket där ingen någonsin dör.
"

Edna st. Vincent Millay



Jag säger ju det. Jag börjar bli gammal!

Nu ska jag sätta mig i uterummet och läsa bok.
Vuxenpoäng or what? haha

Time is running out

Jag fick sova ända till 09,30 för hunden idag. WOHO!
Sen nu har jag nyss ätit frukost och sen får vi se vad dagen bjuder på ^^


Muse - Time is running out <3

en helg räcker

Kan ingen bjuda mig på en weekend hit?
Det räcker med en fredag till söndag ^^



Castle Neuschwanstein. Tyskarna kan bygga slott dom!

Från början

Jag har börjat läsa om Twilight böckerna.
Igen. Kan inte hjälpa det, dom är ruskigt bra ^^
 

söndag sa vi va?

Jag är smått förvirrad nu med vilken dag vi är på.
Men det är söndag idag iallafall. Så lite koll har jag.

Igår blev det en tur till Malmö, kallt men trevligt.
Sen Helsingborg där det blev xbox, mat och film. :)

Idag har jag inga direkta planer, ska iallafall ut en runda med hunden snart.
Skönt väder så man får passa på!

Jo sen ska jag träffa Louise en sväng också när hon har vaknat och sånt trevligt.
Tydligen så är det bara jag som vaknar 08,00 på söndagar?

Vår!

Vädret är inte det bästa men det bryr jag mig inte om.
Idag hänger jag in vinterjackan och tar ut vårjackan! ^^

intensivkurs

Jag har sagt några gånger att jag vill lära mig danska..
Det kan ju vara bra att kunna om man skulle få för sig att söka jobb i Danmark någon gång.
Men jag är tveksam. haha

" Som den lille grimme lling
blir man rd og hvid p tlling
svver som de hvide svaner
p alverdens udebaner.

Vi gr frem mod fodboldstater
som de tapre tinsoldater
som den lille, store Claus
klapper vi med hatten, DAVS!

Ref: Vi er rde, vi er hvide
Vi str sammen, side om side..
Vi er rde, vi er hvide
Vi str sammen, side om side.

Selv Ol m Luk sit je
nr han ser en rd-hvid trje.
Vi m kmpe for det land,
der er boldens H.C. And.

Moder Danmark elsker alle
danske drenge, der kan knalde
bolden ud til verdens skue,
som en lille ny havfrue. "

Låten kan jag när jag hör den. Men liksom. Att läsa texten och förstå är en annan historia.
Får väll be A lära mig norska ikväll istälet. haha!


Forget a grand entrance. Everyone knows that it's the exit they'll remember.

Ena stunden fryser man häcken av sig, andra så går man och småsvettas här hemma.
Intressant värme i detta hus!  
Jag funderar på att bädda ner mig och se ett avsnitt eller två av Gossip Girl.
Mer aktiv än så blir jag inte ikväll :P


Bubbly

They start in my toes,
Make me crinkle my nose.
Wherever it goes I'll always know,
That you make me smile.
Please stay for a while now.
Just take your time,
Wherever you go.

Colbie Callat - Bubbly


Friday and I`m in love!

Nu är det äntligen helg.
Ledig lördag, söndag och Måndag. Sen praktik tre dagar och efter det ledig
fredag, lördag och söndag. Skönt or what! haha


Sen slog det mig att jag fyller år om 11 dagar :)

Nog för att jag har torr humor

Men denna är faktiskt rolig!

Till: Gårdagens Date
Sms: Kändes som jag sket ut en kotte med taggarna nedåt. Jag rev nog sönder hela arlset.
Svar: Det lät ju inte så bra. Var det något fel på maten i går kanske?

Förklaring: Var ut och åt med en tjej kvällen innan. Vi stark indisk mat så det var nog maten som var orsaken. Nu ville jag inte att hon skulle veta hur jag kände när jag bajsade. Smset skulle vara som ett skämt till min polare. Vi träffades inte mer efter mitt felsms

www.felsms.com Ni förgyller min vardag! haha





Torsdag

Dagens humör: Bara bra :)

Dagens borde: plocka upp på rummet före jag åker.

Dagens frisyr: ingen. Ska till frisören så det är inte lönt.

Dagens klädsel: t-shirt, jeans, kofta.

Dagens planer: Frisören, praktik sen hem och sova :P  

Dagens vill ha: Bra fråga. Jag har nästintill allt jag vill ha :)

Dagens längtan: Helgen?

Dagens tråkigaste: Inget är tråkigt idag :)  

Dagens låt: Jace Everett - Bad things <3

Dagens kändis: Ashlee Simpson. Hennes hår är sjukt snyggt om något!



woho!

Min onsdag är räddad.
Jag har precis köpt en ruskigt snygg klänning för 150 kr!
Nu vill jag ha helg, sen måndag så jag får hem klänningen haha :)

cheesecake

Jag hamnade på ett personalmöte idag.
Väldigt trevligt och god cheesecake vill jag lova. haha!

Förövrigt så är jag helt slut från knäna och ner.
Okänd anledning, bara trött i fötterna helt enkelt ^^

just nu

längtar jag väldigt mycket till sommaren

.

jo också till helgen då förstås ;)


Burger King vs Max

Dagens kvällsmat: Burger King
onyttigt och gott. haha

fast jag gillar fortfarande hamburgarna på Max mer ^^

Tisdag

Golfen igårkväll gick allt utom bra för mig. Dumma träd typ..
Om man bortser från att jag inte vann så var det en trevlig kväll.
Såg film också, Norbit. Nu vet jag hur jag ska satsa på att se ut på stranden i sommar!




Praktiken idag gick bra. Dock var alla som jobbade idag helt slut typ. Men de får man vara ibland ^^
Nu när mamma slutar jobba vid 4 så blir det att vi åker och handlar mat. Sen blir det Burger King med Louise :)


Nu är

Ikväll blir det Helsingborg och xbox ^^


Älskling



Mattes älskling!

tack susanne för bilden :)


Min nya man!

Har ingen sagt till mig att Will Young är snygg?
Jag menar, hallå! Får ta och åka till England och lägga in en stöt.
Ålderskillnaden är bara 10 år. jag menar, det är faktiskt ingenting ^^



Tips

Läs den bloggen. Grymt rolig och bruden är trevlig dessutom :)


http://frokenbitterfitta.devote.se/
 


Hostmedicin - igen!

Jag börjde morgonen med en skvätt rälig (äcklig) hostmedicin. WOHO!
vad tusan har hänt med mig? Från att typ vägra att ta medicin mer än när det varit riktigt
illa, så har jag börjat ta det frivilligt. För lite hosta dessutom?.

Idag får vi se vad som händer. Ska iallafall gå en runda med Louise. Vi har blivit värsta nyttiga
tydligen. haha.

Nyttigt värre!

Det blev inget helsingborg ikväll. Vilket antagligen är tur för jag hade
säkert somnat i soffan eller något. Helt slut är jag. haha

Blev iallafall en runda med Louise på 1 timme och 20 minuter.
Dock blev det för mycket motion så jag tryckte i mig ett litet maraboue under
rundans gång. Kan inte gå och bli helt nyttig ju!

Söndag

Var full rulle på praktiken igår.
Sen lyckades jag tappa min mobil i golvet också så displayen är helt off.
Så förtillfället har jag gamla bettan som vibrerar värre än någonsin när jag får sms.
Bra då märker jag iaf när jag får dom ^^

Kom hem från praktiken nu vid tjugo över 4 och snart är det middag.
Sen ikväll tror jag det blir att åka in till grabbarna. Vi pratade om att det var dags för
revansch på xboxet. tss. jag kommer vinna igen, naturbegåvning är vad jag är ju!


Imorgon är jag ledig vilket är VÄLDIGT skönt. Sova lääääänge och göra så lite som möjligt, är min plan.
Ska dock slänga ihop en paj också tror jag. Var längesen. :)


ska nog vara glad.

 

Jag antar att jag ska vara glad att min navel inte blivit inflammerad eftersom jag inte direkt
tvättat den som man ska nu när jag piercade den.
^^


"Ju större desto bättre"

Igår blev det utgång.
Planen var först att jag skulle ta 00,30 tåget hem. Eller senast bussen 01,00 hem.
Det blev 02,00 bussen hem med Ellinor och min röst hade jag lämnat kvar någonstans
hemma hos oscar som hade förfest.

Jag fick även lära mig att ju större är bättre. Iaf när det kommer till motorer på bilar.
Vad är det med killar och bilar egentligen? ^^
Nä när det kommer till bilar så går jag efter utseendet och inte vad som finns under motorhuven. haha ^^
 



När man är ute med Elli kan man känna sig trygg.
Hon har både sån färgsprey och överfallslarm ^^


Jordgubbssmak hade inte suttit fel!

Jag tog hostmedicin imorse. 10ml, dvs knappt någonting.
Det hjälpte men dom kunde väll smaksatt det lite bättre?
nej jag tycker fortfarande att hostmedicin är djävulens påfund.
Iallafall smakväg :)




Nu har jag "helg" till imorgon 16,00.
Vad händer idag folket?

ge mig sommar

sol och värme tack!


Smart 24/7!

Satt och disskuterade med Jimmy om att det är bra och dölja sin smarthet!

Malm säger:
du är mästare :)
Johanna säger:
Eller hur!
jag är nya einstein eller hur han nu stavade de.

Dölja sin smarthet var det ja! :D


Det vore bra med en elektriker.

Varför krånglar alltid något av mina elektroniska saker?
Ipoden vill inte lägga in låtar som jag vill lägga in.
Ge mig en elektriker alternativt någon som är bra på tekniska prylar.
Eller förklara hur man löser problemet tack ^^

Gossip Girl

Gossip Girl är bra dagar som idag, när man planerar att göra så lite som möjligt ^^




Onsdag

Vet ni hur jobbigt det är när det kliar i halsen hela tiden?
VÄLDIGT jobbigt kan jag lova er.
Från det att jag åkte till praktiken 15,30 har det hållt på.
och inte hjälper det att äta, dricka te, dricka festis eller ens halstabletter..



Twilight tar över allt.

http://team-twilight.com/20100406/popsugar-latest-twilight-references-tv/ 

ahahaha Twilight är överallt!


Gina Tricot <3


Om detta finns på Gina i landskrona blir jag riktigt glad.
Halva min garderob (om inte mer) är från Gina typ. And I like it!


I will never be the same again

Och jag är mer förkyld än ja jag vet inte vad.
Rösten är inte helt hundra den heller nä. Men Men
jag får missbruka te och halstabletter nu tills det är praktik i eftermiddag.
Sen är jag ledig imorron så då har jag tid att vara sjuk och ligga i sängen hela dagen haha!




Dagens låt:
Cornershop - brimful of asha

Du och jag tiger. Du och jag!

Trots att jag har haft en bra dag & kväll är jag påväg att bli sjuk.
Imorgon har jag praktik 16,00 - 22,00 så det blir att ta det lugnt (samt plugga)
på dagen och röra sig så lite som möjligt typ.

Sen kan vi säga som såhär. Startar man Halo på xbox är jag som bambi på hal is
när jag spelar (totally lost dvs) MEN startar man golf däremot. Då jäklar blir det andra bullar!  



När det kommer till Golf så är det jag & Tiger Woods!


Marmelad i 20 år!

Jag har alltid haft marmelad på mina mackor så länge jag kan minnas.
Visst jag har testat annat, men marmelad har alltid varit bäst liksom.
Idag fick jag dock med mig Nutella & Medwurst hem från affären när jag handlade med mamma.
What`s going on? ahaha.


Det får gärna

Bli fint väder nu snart så jag kan använda mina nya fina
skor!


Im the man

Trevlig dag och trevlig kväll.
Halmstad och släkten i eftermiddags sen film i HBG ikväll.
"Im the Man" och sen den andra kommer jag inte ihåg vad den hette men vi kom iallafall
fram till att den blev gjord på tidigt 90 tal..haha

Blir tidigt ikväll, trött som en jag vet inte vad :P


Påskdagen

Det blev en lyckad utgång igår med Louise & company.
Förfest hos Louise sen blev de en sväng inom stinsen före vi gick vidare till
Pascha. Trevligt Trevligt.

Förövrigt så kan vi säga som såhär; Norrmän är galna i sprit och jag är impad över att jag
förstod typ allting som de sa, haha :)


Nu om 45 minuter blir det att åka upp till Halmstad och "fira" påsk med släkten på pappas sida.
Nice Nice.

Sorry, jag föll inte för dig!



Snubbe: Men om du hade trillat på mig. Tror du att du hade blivit kär i mig då?
JP: haha nä.
Snubbe: nä, nä det tror inte jag heller. hehe!


Påsk Afton!

Det var trevligt hos Carro igår och hennes kattunge är seriöst
grymt söt! Vi tog det bara lugnt igår. Åt god mat och spelade wii.
Jag måste köpa wii fit!
Planerna för idag är lugna än så länge :)

Kvidingemys

Nu åker jag hem till Carro och tar det lugnt resten av dagen/kvällen :)


Det var så trevligt att jag trilla ner.

Igår blev det lyckat.
Förfesten hos Lojses polare var trevlig.
Kön in till tivoli var trevlig den med.. (1 timmes kö för att komma in. inte okej!)
Vi roade oss med allsång samt att lura två snubbar som stod bakom oss.

Ungefär såhär lät det.
Jag: Jajja men min framtida man är där inne. Borde jag inte få förtur in då?
Lojse: JOOO FAN det borde du!
snubbe bakom oss: Din man står här bakom dig!
Jag: nej nej han är där inne.
lojse: Dom är redan förlovade!
snubbe: Jaha, var är din ring då?
Jag: Men den har jag tappat hemma i vasken när jag diskade.
Snubbe: Sånt gör man inte.
Jag: jo men de gör man visst.

Sen där inne var det hel del folk och man träffade både sånna man känner och inte känner. 
Sen hamnade vi på scenen och en högtalare. Dock missade jag att det inte var något golv BAKOM högtalaren typ
 så jag gjorde årets vurpa rätt ner på golvet istället för att gå ner på scenen igen.. AJ!


Var hemma runt halv 3 iallafall och nöjd är jag.  :)


alltid samma sak

Som vanligt är jag klar en timme före jag ska iväg.. ^^

Hey baby, hey baby hey!

Sitter och lyssnar på gammal musik och peppar
stämningen till ikväll. Många gamla låtar man glömt bort vill jag lova. och endå så var det 90 talet
bara för 11 år sen? ^^
haha


No doubt - Hey baby
Excellence - Need to know
Los del rio - Macarena
S Club 7 - Don`t stop movin`

jo sen fanns ju spice girls, aqua och backstreet boys också. Men tror inte någon
lyckats glömma dom?

Trouble!

http://www.youtube.com/watch?v=QL15Ya5fsgo 

haha jag hittade en gammal bra klassiker precis xD

I gotta feeling!

Morgonen började mindre bra vid 7.
Men lyckades somna om och mådde bättre igen när jag vaknade vid halv 10.
TUR DET för ikväll är det utgång och fest med Lojse mfl.


Har en känsla av att det kommer bli riktigt lyckat och kul ikväll xD


RSS 2.0