Home sweet home.

Hemma igen.
Jobb gick bra, sen blev det en sväng i stan och köpte nytt linne som jag tänkte
inviga ikväll.
Vädret ser dock inte lovande ut men om vi har tur är det iaf uppehåll :)


Bilder från igår kommer senare i eftermiddag :p

Lördag

Och jag är egentligen ledig, men dom ringde från jobb vid 22 igårkväll
och frågade om jag kunde jobba extra idag till lunch ^^.
Gärna för mig, dock mindre bra att det var rejäl bra förfest hos nina igår haha!
Dock är jag ledig imorgon (enligt planen) så idag släpper vi loss helt (igen ^^)

Fredag

Dagens sanning är att samtliga av mina klänningar och tunikor är för små.
Det har dom lyckats bli över sommar. Får väll köpa mig något tjusigt på Gina imorgon när jag endå ska
in till stan på dagen ^^

Funderar än en gång

På det där med tatuering!
Dock blir det antagligen att boka tid nästa vecka :)







riktigt snygga!

Helsingborgs Festivalen

Nu blir det Helsingborgs Festivalen & Ric Fm festival
med Ahlin & Sara <3

 

bilden är 2 år gammal.
Nu ser vi faktiskt äldre och lite mer normala ut haha! <3


Torsdag

Lugnt på jobb, väldigt lugnt. vilket vi gillar!
Imorgon lär det bli minst lika lugnt, skönt till viss del, tråkigt till viss del.
Då tiden går snäppet fortare om man har saker att göra.
Men men.

I helgen blir det iaf Helsingborgsfestivalen. Ska in en sväng med Ahlin & Sara ikväll med.
Rix Fm festivalen. Har vi tur så regnar det inte som de gjorde förra året.
Dock ser det inte allt för lovande ut. Men vi håller tummarna ^^

Fantasy

Fick hem en klänning idag från Nelly som var för stor. Så
den blir det att skicka tillbaka.
Sen köpte jag parfym också efter jobb, Britney Spears Fantasy.
Nya favorit parfymen!


OC



Jag är väldigt sugen på att köpa OC boxarna.
Bra serie som blivit slängd från datorn och det är synd!


Fuck you



http://www.youtube.com/watch?v=XWXalOJ1xtQ&feature=related
 

Dagens låt :)

 


Tisdag

Tisdag och jag är ledig.
Väldans skönt vill jag lova er!
I eftermiddag kommer släktingar hit på middag. Så nu om en stund ska jag dammsuga.
Är jag duktig or what? haha!



Temptation

Pappa köpte hem ett maraboue åt mig när han och mamma handlade mat.
I normala fall köper jag alltid frukt & Mandel när det kommer till Maraboue.
Idag blev de "Temptation" eller vad sjutton det heter.

Viss misstänksamhet först då jag varit hundra på att det inte skulle vara gott.
Dock hade jag fel (det har ju hänt förr jag haft det ^^). Chokladet går ner ^^

SLAPPEDAG!


21.56

Klockan är 22,00 snar och jag ska lägga mig för att sova.
Sanningen är att det tar jäklar i det på krafterna att jobba 6 dagar av 7. Och gå upp
06,00 dom dagarna. ^^

söndag

Har knappt suttit ner idag.
Först jobb till halv 1, sen hem och duscha för att åka till väla och kolla i affärer med syrran.
Hittade massa snygga saker, dock blev inget köpt eftersom jag inte har pengar förrens på tisdag <,<
men men.
Sen nu ikväll har mormor och morfar varit här på middag. Trevligt och gott.
Nu blir det dock ryggläge i soffan och film!


Bulgariens övergivna barn

Såg dokumentär på tv4+ tidigare ikväll med syrran.
"Bulgariens övergivna barn". Något av det värsta jag sett faktiskt.
Enda "omvårdnad & kärlek" barnen fick (om man nu vill kalla det så) var
att dom fick mat, duscha och att dom bytade blöja på dom. That`s it.
Inga leksaker, ingen utevistelse eller något sånt.
Spinkiga var bara förnamnet på vad dom var. Stackars barn säger jag bara..

Barnhemmets föreståndares försvarstal var typ: "Jag gör allt vad jag kan. Det är personalen som
gör fel". Kärring, då avskedar man väll endå personalen och skaffar ny om nu alla missköter sitt jobb?




Lördag

Lördag, samt jobbhelg.
Lugnt idag, thank u lord för det. Träningsvärk efter att jag och pappa simmade i havet igår.
haha!

Idag blir det bara lugnt. Eftersom jag ska upp 06,00 imorgon igen. Woho!
Kebab/pizza med syrran ikväll. nom nom!

Snabba Cash

Ikväll blev det film med föräldrarna.
Snabba Cash. Riktigt bra film faktiskt!
Den får många plus i kanten.
Så även Joel Kinnaman haha.
Har även insett att killar som är snaggade FAKTISKT till 90% är snyggare
än killar med massa hår på huvudet ^^



.

Hemma igen, två par skor och ett par nya glasögon rikare!

Tilläggas bör att optikern var väldans söt!

Torsdag

Sov till nio idag. Ruskigt skönt haha.
Idag blir det Väla & Ikea med mamma, syrran och Aston. Najs najs!
Nya skor ska köpas. Den saken är säker haha.


Dagens låt: The Shins - Turn on me :)



 Aston förra sommaren :)


Min lön kommer gå åt skogen.



Jag vet vad jag ska köpa nästa vecka när det är löning xD

Första lönen kommer gå åt snabbt, det kan jag säga redan nu haha.
Kamera ska jag köpa. Samt att jag lär köpa kläder och en massa annat.
Tur det blir ännu bättre lön i augusti xD
 


Onsdag

Aston är hemma, vilken innebär att det är full rulle från morgon till kväll.
Är ledig från jobb imorgon, så då ska vi iväg och hitta nya skor till mig.
Det behövs kan jag lova er haha!


Komsi komsi!

Rachel Bilsons kläder får mer än gärna flytta in i min garderob!

 

Tisdag

Full rulle här hemma nu.
Bortsett från att jag jobbar en massa (som vanligt nuförtiden)
så kom syrran och Aston hem igår. Trevligt värre :)



Sen i söndagskväll hade vi gäster här hemma och Assos hade fullt upp att busa
med wilma ^^


Grönwall



Erik Grönwall är min nya idol.

Shout it out loud gör han faktiskt riktigt bra.
Sen är han som jag sa igår riktigt bra live. Eftersom han är överallt och ingenstans :)

http://www.youtube.com/watch?v=wjmBsqP0sts 


Söndag

Det blev väldigt lyckat igår. Dock blev det bara 2 bilder
typ så ni får klara er utan foto denna gång haha.

Först blev det som sagt kina mat med Ahlin & Sara. Väldigt gott och väldigt trevligt.
Efter det åkte jag hem till Joel på förfest och sen blev det Tempel nere i stan.
Fullt ös medvetslös typ haha :D

Sen tog jag och Louise sista bussen hem 03,00. Jag blev faktiskt lite förvånad över 2 saker vad gällde
bussresan hem.

1. Bussen var i tid (sista ggr jag åkt hem med 02,00 eller 03,00 bussen har den varit försenad minst 10min)
2. Vi var 5 personer på bussen. - Den brukar alltid vara full med folk som ska hem ^^

NU: ETT SKÖNT BAD!


Kinamat & Utgång

Ikväll blir det först kinamat med Ahlin och Sara sen ska jag
vidare på fest hos J. Trevligt värre :D

Bilder kommer imorgon ^^

Diamonds

A kiss on the hand may be quite continental
But diamonds are a girl's best friend




Armband som jag fick i studentpresent.
Dock är det första gången jag har på mig det idag.
Synd att jag inte haft det tidigare, för det är väldans fint!


Landskrona Karnevalen



Landskrona Karnevalen igårkväll med Ahlin & Sara. Riktigt trevligt. Vi såg Björn Rosenström,
varav tältet var fullt med folk och riktigt bra ös! Björn är bra han med för den delen :)
Sen blev det rådhustorget och Erik Grönwall. Erik var RIKTIGT bra på scen faktiskt. Hans dansteknik
ska med nästa utgång/fest. haha!



Först hamnade vi jätte långt bak när vi skulle se Björn, dock hamnade vi framme i mitten sen typ.
Underbart! :)


Konversation med tant på jobb

Tant på jobb: JO men visst har du växt?!
Jag: Erhm, nä det tror jag faktiskt inte.
Tant: Jo min själ! Du har växt över natten!



Tilläggas bör att jag träffat henne en gång på kvällen förut och
det var typ 2 veckor sen ^^

Björn

Blev en sväng på karnevalen igårkväll efter jag slutat jobb.
Sen ikväll blir det att åka in där med Ahlin och Sara.
Jag menar, Björn Rosenström är faktiskt helt okej :P

Jobb Jobb och ännu mera jobb

Enligt schemat skulle jag jobbat halv 8 till 14,00.
Dock var folk sjuka så jag får jobba extra ikväll WOHO
Så det blev halv 8 - 12,00 sen blir det 16,00 till 22,00 :)

Med andra ord: Min dag kommer bara bestå av jobb, förutom dom tre timmarna jag har
hemma nu. Då blir det promenad med hunden samt åka med mamma och lämna pappa i
stan :)


fyra års jubileum

På nyårsafton nu 2010/2011 kommer jag och Ahlin ha 4 års jubileum som kompisar.
Okej vi är bästa vänner nu men vi har iaf kännt varandra i fyra år i December.
Fan vad tiden går fort. ^^



Juni 2007. Väldigt seriösa redan där haha!




Ahlin fyllde 18, det firade vi jävlar i det med fest. Hon, jag och Penis. ^^





Sommaren 2008.
Nyblivna studenter, fattiga och precis varit i Danmark!



Nyårsafton 2008-2009!



Midsommarafton 2010.
Faktiskt första bilden tror jag som vi ser riktigt seriösa ut på :P


Livet på BB










Onsdag

Regnet och det mulna vädret varade bara igår.
Lika svettigt och varmt idag som det varit hela juli typ. Skönt!

Sen har Ahlin lärt mig att man ska vara lökig och lukta svett när man raggar. Det
är då man lyckas tydligen. Så nu ska ajg inte duscha mer förrens jag hittat min framtida man! ^^


sweet dreams

Okej. Nu blir det sängen, upp vid halv 6 imorgon eftersom
det är jobb som vanligt 07,30.
Ledig i helgen, thank lord. Jag behöver två lediga dagar känner jag ^^

Det känns som en seg söndag idag.

Varit hemma hos farmor och farfar.
Hjälpte farmor med städningen samt så åt vi (okej det var bara jag som åt men iaf!)
pannkakor. mums mums.

Resten av dagen blir lugn. Ska snart se avsnitt två och tre på True Blood season 3!

Mulet och regnskurar här idag. Riktigt skönt faktiskt! :D


Why don`t you turn me loose?

Dagens låt: Eminem - Turn me loose


tummen ner

Det är inte okej att vakna 07,20 när man
är ledig och planerat att sova till 09,00 iaf!

Djup konversation

Spelade röj flaggor på msn med Elin och vi hade månadens djupaste prat
någonsin under tiden.


spana in folk!

Det är kul att sitta och spana in folk på uteserveringar.
Såhär lät det ungefär utanför Ebbas idag.

Ahlin: ÅH där är en Sara kille!
Jag: JA!
Sara: MEN ÖÖÖH NÄ!
Ahlin: JA och där är en johanna kille.
Jag: Ja han i randig tröjja!
Ahlin: Nej han brevid!
Jag: men nää.
Ahlin: JO han har sportväska!

Slutsats av det hela: Uppenbarligen dras jag till killar som tränar.




Sara, Ahlin & jag på hbg festivalen för 2 år sen haha


Strandhäng

 






Strandhäng idag efter jobb med Ahlin & Sara. 
Blev även fika på Ebbas :)


Morro do Dendê é ruim de invadir

När man är så uttråkad som jag är just nu
blir det lätt att man gör saker som är totalt onödiga.
Därför har jag lärt mig texten till rap das armas utantill.

Nästa fest är det jag som sköter allsången! ^^

oväder på gång!

Woho, ser ut och känns som om det blir åska snart!
Skönt. Luften behöver rensas ^^


Då var man på det igen!

päronen är hemma igen, vilket resulterar i att jag och mamma färgar mitt hår. Igen, två veckor sen sist
men blev inte nöjd så nu blir de färgat igen haha!

Annars sitter jag mest och smälter bort samt äter ungerska godisar som är goda som tusan!

Klagar inte

Jäkligt varmt ute idag.
Men jag klagar inte och ber om vinter och kyla.
För om 4 månader är det november, regn, blåst och kallt.
Njuta av varje årstid är det som gäller!

Ikväll blir det dock isdusch!

Lördag

Jag blev smått förvirrad när mobilen ringde 02,00 inatt.
Och tänkte att vafaan är det redan dags att gå upp.

Men nä, de var bara en polare som körde hem från sthlm och var uttråkad.
Sorry dude, jag sov. Då svarar jag inte i telefon utan nekar och skickar sms om att jag sover ^^

Nu blir det iaf att gå till tåget som går tjugo i 7. Måtte det vara lugnt på jobb i helgen!

the only one

The only boy who could ever teach me
Was the son of a preacher man.



Nu sticker jag & hunden hem till mormor och mofar för att
äta grillat :)


redo för lönen!



www.nelly.com <3


Fredag

Som vanligt sket det sig när jag skulle se SATC igår.
Somnade lagom tills det började typ. Men men!

Ledig idag, dock är det jobb imorgon och på söndag så helgen blir lugn endå.
Skönt faktiskt ^^

ännu en.

Elin och jag har inte heller helt samma musiksmak. ^^

Elin. säger:
Lova mig en sak...
DU FÅR ALDRIG MER SÄGA MUSIK TILL MIG


No one knows when.

Jag och Ahlin sitter och pratar musik på msn. Jag sa att
Jace Everett - Bad things är bra. Då kläcker hon ur sig detta;



Ahlin - säger:
jag längtar tills din vampyr period går över xD


Det är inget fel på vampyrer ^^


Vad ska jag nu roa mig med?

Alex Schulman har slutade blogga igår.
Vet ni hur road jag var av hans blogg eller? haha

Nu får jag alltså hitta någon ny rolig blogg att läsa och roa mig med!


Torsdag

Jobb idag mellan 07,30 till 14,00.  Thank you lord att jag är ledig imorgon.
Känns som jag behöver sova till mer än 05,30 nu en morgon.
Sen att jag jobbar hela helgen är en annan historia ^^


Onsdag

Satt nyss och pratade bilar med axel på msn.
Sen frågade han om jag kunde köra bil. HAHA  jo tjena.
Han sa iaf att vi ska ut och köra någon dag. Kan bli väldigt intressant. ^^


Har jag tur är alla levande och hela när vi kommer hem igen ^^


Det är inte min grej helt enkelt

Att vara helt nyttig. Därför sitter jag och äter choklad nu
samt dricker läsk. Men hey de gör inget. Jag har tränat och är värd det ^^


Jag och mina ideèr alltså.

Jag har fått ide om att jag ska ut och jogga varannan dag typ.
Ahlin som känner mig utan och innan tar det inte seriöst för 5öre och bara skrattar åt mig.
HON SKA FÅ SE HON! :D

promise



Jag lovar er, det är kul att rensa i garderoben!


Favorit



Favoritbild från midsommar i repris. Fast Ahlin inte gillar den haha!


Om en man hade fött barn



Jag tyckte bilden var rolig så jag skickade den till Elin.
Hon åt så hon tyckte inte de var lika skoj dock haha!

Fort ska det gå!



Rekord idag för att handla mat på ICA. 10 minuter knappt haha.
Snabbkassor är nog något av det bästa med Ica!

 


Söndag

Somnade vid 2 inatt.
Väldigt stabilt eftersom jag planerade att somna i hyffsad tid. Men Men såg ju
film som slutade halv 2 ^^

Vaknade vid 9 imorse och då blev det stranden med hunden 1½ timme. Jäkligt varmt ute redan då
väldans skönt!

Får se vad som händer senare idag :)


Pulp Fiction!



Nu blir det film. Har äntligen lyckats låna Pulp Fiction. Visade sig att Louise hade den hemma, på dvd och allt
haha.


Marknad is the shit!

Blev en timme i Åstorp ungefär. Det var vad det tog att kolla på allting samt att
det är riktigt varmt ute så vi orkade inte gå mer haha.

Fick dock med mig 2 donuts hem samt dagens bästa köp; New Moon på dvd för 39 kr.
Det ni! ^^

Lördag

jobb igår kväll sen blev det hem till Axel. Trevligt värre, fick med
mig Louise dit också så det var kul det med ^^

Blev tre bussen hem inatt och upp vid halv 9 imorse lagom pigg imponerande nog.
Idag blir det Åstorp en sväng för att träffa Ahlin, Magnus och Sara samt gå och kolla marknaden som är
där ^^

Trädgårdsmästare

Fick ryck i förmiddags och klippte gräset.
Svettigt värre haha. Sen blir det att åka till jobb om en timme typ =)


Papa don`t preach



Ibland får tillochmed min gamla kamera till det!
Dock blir det en systemkamera när jag får lön :D

Dagens låt: Madonna - Papa don`t preach


2 Juli

Har sovit helt snett inatt antar jag eftersom
halva ryggen gör ont ^^
Idag är det iallafall jobb mellan 16,00 - 22,00 och sen är jag ledig lördag och söndag.
Sen är det full rulle med jobb hela juli ut. Woho!

Landskrona Karnevalen om 2 veckor. Jag och Ahlin ska se Björn Rosenström
sen Helsingborgsfestivalen sista helgen i juli och då blir det att se typ Eric Saade samt att
vi ska se Rix Fm festivalen. Alexandra Burke är bra!

(gammal bild som jag lekt i photoshop med!)


Fell in love with an alien?

Ahlin tog dagens kommentar!

"Haha du är kär i en jäkla gorilla"

Inga aliens här inte. Vi kör på gorillor!

1 juli



och nu hoppas vi att det blir varmt och fint hela juli!


RSS 2.0