Shoppingtime

Dags att åka till Väla med Ahlin och Sara för att slösa pengar!  




Social omsorg.

Precis gjort en studieenhet till skolan. Jp goes duktig! ^^
Bara 3 studienheter kvar, samt ett prov och ett litet arbete. Sen slipper jag den jäkla kursen.
Dock ska jag göra allt det där i december månad, well det ska vi nog klara av det med!
Ska iaf ha gjort fram till studieenhet 6 nästa vecka. det är mitt närmsta mål ^^


movie time!

äsch. Nu blir de varm oboy, lussekatter och twilight!


God knows got to make it on my own!

 http://www.youtube.com/watch?v=Odk3W3qLByI 

Sjukt bra!

But life still goes on
I can't get used to living without living without
Living without you by my side
I don't want to live alone hey
God knows got to make it on my own
So baby can't you see
Ive got to break free


Måndag

 
En massa snö och jag gillar de!
Sen är jag ledig idag och imorgon vilket också är skönt.
Idag blir det bara chill här hemma, samt plugga lite sen imorgon Väla med Ahlin och Sara :)


söndag



Helt slut efter att ha haft praktik hela helgen.
Så ikväll är det jag som slappar i sängen framför tv`n med Beck, varm oboy och lussebullar!


fredag kväll!


Jag ska som sagt bli Dr Love!

lrika: Här jobbar en skitsnygg kille, och vad är han? Jo förlovad.
Jag: Slå honom!





Fredag och jag har varit på praktik samt handlat mat med mamma. Snart dags att lägga sig,
ja jag vet. det är fredag och klockan är bara kvart i 9. Men jag har praktik och måste gå upp HALV FEM! för att
vara i tid 07,00 i Lund, woho!

Jag kommer ta samma tåg till Lund som de människor som har haft en riktig lyckad utekväll kommer att
göra. Skillnaden? Jag kommer inte vara bakfull som dom :D


Vad händer!?

Igår hade jag bra hårdag och idag har jag bra hårdag.
Galet galet, det händer sällan att jag kan kamma mitt hår utan att fastna i
en massa tovor förstår ni :P


Torsdag

Har praktik ikväll 13.00 - 21.00 och kan nästan slå vad om hundra kronor på att
det kommer bli kaos med tågen ikväll bara för det är snö...
Som sagt, praktik ikväll idag och imorgon börjar jag 07,00 och ska därmed gå upp 05,00.
Jag kommer vara död imorgon eftermiddag/kväll haha ^^


Julbord sa vi va?

"I många länder är det skam att ha sex utanför äktenskapet, äta fläskkött
och dricka sprit. I Sverige kallas det julbord med jobbet"

Så, hur många av er ska på julbord nu i December då?


Ut och rör er!

Okej, dagens tips blir ut och gå. Är ni sega så lovar jag er att ni mår
bättre om de så bara är 10min ni är ute och vandrar ^^


Bild från dagens runda.
You can with canon!


Let it snow, let it snow!

Psykologikursen är helt färdig och klar nu. RIKTIGT SKÖNT!
Ledig från praktiken idag så har gjort sådant som inte blivit gjort senaste
två veckorna typ. dvs tvättat och städat mitt rum.


Snöat ute inatt och snöar fortfarande emellanåt. Mysigt.
Jp like snow!


.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article8163129.ab

Det där var något av de mest romantiska och sötaste jag sett detta året tror jag!




Dream on baby!

Ullis: Jaha hur gick de idag då? :D
JP: Jodå jag passar i blåa kläder!!
Ullis: va fan hamna du me byggarna?
JP:
haha nä jag hamnade bland läkarna! I VITA ROCKAR DU! hohoho
Ullis: Ohooo take me with you!
JP: Dream on!


Dagens puckopris går till;

http://hd.se/helsingborg/2010/11/21/se-batongmisshandeln-pa/?ref=nf 

En håller och en slår, schysst fördelning.. eller inte.



Praktiken gick bra! Fick sluta redan vid 13,15. Jag klagar inte!
Imorgon blir det dock heldag 07,00-16.00. :)


praktik




Första dagen på praktiken. Wish me luck!


Dags för söndagsmys!

Nu ska jag bege mig ut med hunden och sen ta mig till HBG för söndagsmys med Nina.
Bio & resturang!


Överst på önskelistan denna jul!


Söndag

Och snön är inprincip helt borta. deprimerande värre!
Well idag blir de lite pluggande sen bio ikväll, nya Harry Potter.
Jag har inte sett 4an eller 5an så jag hoppas jag fattar endå. haha!


Amanda Jenssen

Okej. Jag är hemma själv och rejält uttråkad.
Sitter och pratar med Ulrika på msn, det är iallafall trevligt!
Sen lyssnar jag på musik också. Amanda Jenssen är väldans bra. Har alltid varit
och lär alltid vara!

 


Vill man så går det!

Jag lyckades faktiskt riktigt bra med kvällsmaten idag. 
Mottot "Vill man så går det" fungerar även vad gäller mig och matlagning med andra ord!


rökpaus!

Mer än hälften av alla bilderna som togs igår
hemma hos Sandra blev tagna när det var röge paus.. ^^



Gruppbild, kim bakom kameran och jasmine är dock inte med för hon
var smart att stanna inne i värmen!


Sandra och Kim. Kims huvud gick upp i rök dock!



Jill och Alexandra

 
A lot of smoke!


Snöiga Glumslöv




I love my bling bling




Fredag

Ikväll blir det hem till Sandra för att umgås några från klassen.
Eftersom det var sista dagen i skolan idag för denna terminen (praktik fram till jul med start på måndag)
Så det blir najs!




Finally!



Mitt hår börjar äntligen bli långt. ÄNTLIGEN säger jag bara ^^


.

Lojse skickade sms innan och sa att hon köpt snygg body på Gina Tricot.
15minuter och x antal sms senare köpte hon en till mig med som hon ska skicka hit imorgon
eller på måndag. Den lät snygg, så då hoppas jag den är snygg med :P


Torsdag

Jag är på hugget idag.
Efter skolan blev de apoteket. 11 nummer före mig men de gick hyffsat snabbt endå.
Sen nu håller jag på att boka om diverse läkartider jag har samt bokar nya.
Ja jisses är de inte de ena bekymret så är de det andra ^^


.

Shakira - Loca är helt klart ny favorit låt som spelas x antal gånger om dagen här hemma.
Grey`s anatomy nyss. Väldans bra avsnitt faktiskt, som vanligt då dvs.

Imorgon ska vi lära oss att ta blodprov i skolan.
Jag lovar er, det kommer bli den mest intressanta dagen denna terminen ^^


.

pluggar till prov.
Ytterst intressant information, jag vet.


Onsdag

Prov imorse som gick lite sisådär.
Sen håla i typ 3 timmar så jag åkte hem till farmor och åt.
Gulaschsoppa is the shit!

Well nu blir det Medicinräkning halv 1 och änsålänge är jag den enda
från klassen som kommit vad jag vet. Hoppas seriöst det kommer fler för annars
blir det pinsamt och jag åker hem igen!


The last song

 

Ni som inte har sett "The Last Song" ännu. SE DEN!
Jag såg den i torsdags (om jag inte minns helt fel) och den är la riktigt bra!
Helt klart se värd.


15,15

Okej. Schemat vi får nästa termin måste jag verkligen hålla rätt på.
Var helt hundra på att vi sluta 15,00 idag. Det var visst 13,10 idag och 15,00 imorgon.
Tur man själv är van vid att man är smått förvirrad!

Nu blir det iallafall att plugga till provet i Social omsorg som vi har imorgon och
sen ska jag kolla på Bortskämda barn, 17,00 :)


Tisdag

Bra start på morgonen jag fick. Larmet på mobilen ringer och man tror man försovit sig en timme.
Vilket resulterar i att man springer upp ur sängen. Sen visar de sig att klockan är 06,00 och man kommit upp 
i tid.  haha. Well, jag slapp stressa iaf!



Kan någon ge mig denna klockan som jag hittade på google?
RIIKTIGT SNYGG!


Andra sidan hallandsåsen

Jag vet att det har varit tomt med nya inlägg här sedan i torsdags men det beror på den
enkla saken att jag varit bortrest över helgen.
Karlstad och Örebro har stått på schemat och det har varit trevligt.


I örebro var det regn, snö och slask.
Samt att dom hade svårt att förstå skånskan. haha

 
I Karlstad var det noll snö och regn i luften.
Dom förstod dock skånska.


Och slutligen; det är när man ser sådana här skyltar
man inser att man är långt upp i landet. haha :P


Är det detta som kallas bra start på dagen?

  • Högtalarna till datorn har gått sönder mystiskt under nattens gång.
  • Spiller nyponsoppa över halva skrivbordet.

Skulle inte förvåna mig om tåget är 20min försent idag också, bara för att liksom..


Tji fick hon!

Elin: Vet du varför fiskar simmar?
Jag: För att dom inte kan gå?
Elin: ja hahaha!

HAH där trodde hon att hon skulle lyckas lura mig. Tji fick hon!


Överväger att slänga mig i soffan och se Desperate Housewives. men ja, vi får se.
Har missat 511 avsnitt redan så ^^


Tisdag

Tisdag och två veckor kvar i skolan.
Samt 2 prov. sen är de över för denna terminen (fyra veckors praktik fram till jul).
Iväg på äventyr fredag - måndag så jag har en del att hinna göra här hemma före det. eller ja,
tvätta och packa. men iaf ^^



.

  

Nya halsbandet and I love it!


Those boots are made for walking


I choose you!



Dagens låt: Amanda Jenssen - I choose you <3


.

Jp: Isa din man är med på Hd.se
Isa: Vafan gör han där?

Stackars Isa, hon har ingen koll på vad hennes man sysslar med haha :P

Det blir lugn fredag idag.
Enda jag ska göra är systembolaget och shoppa loss till imorgon samt en sväng inom Gina Tricot. heehee!


Torsdag

Hunnit vara på väla en sväng med syrran.
 Fick med mig en kavaj samt  halsband hem. Trevligt värre!


3 November 2010

Nä nu blir det att gå ut en halvlång runda med hunden.
Sen står som sagt städning på schemat.
Funderar även på att börja kolla igenom psykologin som vi har prov på, på tisdag.


Onsdag

Somnade vid 01,00 igår och sen upp vid åtta tiden imorse för jag och syrran samt Aston
skulle hem till farmor på frukost. Well, upp kom jag.

Resten av dagen blir lugn. Ska ta och dammsuga senare i eftermiddag och sånt trevligt ni vet ^^


Saw 3D



Blev SAW 3D med nina och viktor nu ikväll.
Den var bra! fast slutet gillade jag inte. Allt tyder på att jag ska på bio nästa höst också haha.

Efter bion åkte vi till Donken, viktor åt som aldrig förr. Nina käkade glass, jag tittade på min glass.
Det där med mat efter 22,00 är inte min grej haha :P


2 november

Iren skickade sms idag när jag pratade med Ahlin.
"Lägg på luren, måste ha tag på dig :P"

Sen när man väl ringer upp henne så är det FEL johanna hon har suttit och ringt
som en galning. hahaha tanter säger jag bara ;D


.



Ge mig hennes hår tack!


Ge oss vinter!

Jag har alltid varit svag för vintern och snön. Så det är lite synd att jag bor i den delen
av Sverige där det är som minst snö varje år. Men men ^^
Så eftersom alla säger det ska bli längsta/kallaste vintern detta året
kan den ju börja redan nu.


November

1a november idag, trevligt om man bortser från att jag börjar bli sjuk..
Skola vid 11.30. Ska skriva ihop ett litet manus med Sandra, sen prov.
Trevligt värre. ^^


RSS 2.0