31oktober.

Min röst försvann i fredagskväll och har inte kommit tillbaka än.
Fast jag drack massa te både igår och innan idag.

I normala fall brukar den vara normal morgonen efter jag varit ute, men jag antar det blev fel
nu när jag var uppe bra mycket längr eän jag brukar vara inatt? haha


Söndag

Blev utgång igår också. Sen var vi ett gäng (3 tjejer och en påg för att vara exakta)
över hemma hos Louise. Somnade vid 6 imorse och vaknade 3½ timme senare.
Jag lovar er, jag är jätte pigg nu när jag pluggar till prov ^^

Det blev iallafall en riktigt bra kväll igår också. Förfest hos Louise sen Tivoli och sen hem till Louise
igen som sagt :)


 

Jag och Camilla igår :)


30 oktober 2010

Okej. Jag borde nog byta om.
Hunden ska sova hos mormor och morfar inatt. Eftersom päronen ska ha fest och varken hund
eller jag får vara hemma ^^
Jag ska gå till Louise när hon är klar i stallet. Så får vi se om de blir lugnt ikväll eller om de blir utgång :)


Dagen

Dagens humör: Trött och hes. Annars bra :)
Dagens planer: Träffa Louise och tjejerna ikväll. Vet inte om vi drar ut än eller vad vi gör?
Dagens kändis: Audrina Patridge



Dagens serie: The Hills
Dagens låt: Jordin Sparks feat Chris Brown - No air <3
Dagens önskan: Att det blir en bra dag? vad vet jag.
Dagens smink och hår: inget. Tog ett bad nyss.
Dagens väder: Molnigt men uppehåll

Gårdagen









Trick or treat?

Ikväll står halloweenfest hemma hos Jack på schemat.
Och som vanligt har jag varit klar 2 timmar cirka före jag ska åka..
Hoppas iallafall på en lyckad kväll och bilder får ni imorgon xD


Jag gillar kopior?

ca 10 stycken som heter Sandra
7 stycken som heter Sara
8 stycken som heter Emma
5 stycken som heter Anna
5 stycken som heter Sanna
4 stycken som heter Johanna
2 stycken som heter Charlotte.


Jag satt och funderade på hur många av folk jag känner/vet vem det är som har samma namn.
Tja, resultatet ser ni ju själva haha.

Sandra är väldigt populärt namn i mina umgängeskretsar!


Torsdag

Ica med päronen, lika trevligt som vanligt haha.
Imorgon blir det fest hos Jack i Helsingborg. Cirka 30 personer som kommer och han bor i en 2a.
Det lär bli en väldigt intressant kväll och jag lovar er, det kommer bilder på lördag ^^


lista

Jag och Louise ska skriva en lista i helgen.
Saker vi har gjort och saker vi ska ha uppnått tills vi är 30år typ.
Tro mig, det kommer bli den bästa listan någonsin :P


så sant som det är sagt pojkar.


.

Okej nu behöver jag bara ta död på 1timme till sen är det Grey`s. Woho xD


Onsdag

Och jag har nu håla till halv 1.
Har jag tur är  Iren och Zarah snart klara med sitt prov så
kan man fjäska lite så vi åker ner till Maddes.
Jag är sugen på varm oboy. hehe
!


Ica <3

Jag tror jag måste skaffa mig en hobby på veckorna alternativt träffa kompisar på veckodagarna
också. Jag menar, hur många 21åringar tycker det är veckans nöje att åka och handla mat
med morsan? ^^


Tur man har fler än en jacka.



Assos hälsar att det är 100ggr roligare att bita i jackor & byxor än fotbollar.


today

Dagens humör: Bra :)  
Dagens planer: Skola, sen till Åstorp för att träffa Ahlin och Sara
Dagens kändis: Jennifer Aniston



Dagens serie: Vänner
Dagens låt: Sia - My love
Dagens önskan: Att skolan går fort.
Dagens väder: Förtillfället mörkt och jäkligt halt. Tror dock det kan bli fint idag!

nelly.com



Tre favoriter från nelly.com !


Paris

Jag vill till Paris, vem bjuder?


17,44

Trevligt hos mormor och morfar, samt väldigt god mat!
Nu ikväll blir det att plugga sen se film vid 21,00.


Söndag

Det blev utgång igår också som sagt.
RIKTIGT ROLIG KVÄLL!
Dock kunde vi sluppit dramat som kom mot slutet men men. Sånt som händer ibland.

Om en timme ska jag och mamma hem till mormor och morfar på söndagsmiddag. nom nom nom!




Jag, okänd trevlig snubbe och sandra igår :)


Han har missat något rejält!

Det hände en rolig sak igår. Stod och pratade med en kille som var ruuuskigt lik Alexander skarsgård.
När det kommer fram en snubbe från tyskland som också började prata med oss.
Alex kopian: Hon tycker jag liknar Alex skarsgård!
Tysk: Vem?
Alex kopian: Alexander skarsgård?!
Jag; Du vet, han snygge i True blood!
Tysk: Ingen aning vem det är. Han kan inte vara känd?
Alex kopian: eh jo det är han faktiskt.
Jag: Han är världskändis, bor i Usa och dejtar Kate bosworth!!!
Tysk: NO IDEA WHO HE IS!




Alltså, hur kan man ha missat True Blood och Alexander Skarsgård?!


Gårdagen i bilder



Malin på Tapaz


Jag och Malin hemma hos Lotti



Carro är bra på att blinka med ett öga.
jag är mindre bra på det..


fredag

Har slängt i hårfärg i håret nu.
Det röda höll inte, back to brown!
Ikväll blir det fest och utgång. Trevligt värre xD


21.06

Minikalas hemma hos farmor som fyllde 84.
Kinamat + tårta. nom nom nom.
Nu blir det att häcka en stund här framför datorn sen
lägga sig i tid (okej försöka lägga mig i tid) eftersom de är skola imorgon.


Tripp, trapp och trull


Woops!?

Tydligen hade vi inte studiedag idag eftersom läraren skickat mail till
hela klassen och frågat var vi blev av?

woops!


Så nu ber vi om att det är snö i Åstorp på Tisdag!

Jag: Är det snö i Åstorp på tisdag gör vi snöänglar! 
Ahlin: Hahaha och sen blir vi så härligt sjuka :D
Jag: yeah, lunginflammation <3
Ahlin: Precis, och influensa:D
Jag; Då får vi vara härligt lediga och hamnar efter med allt skolarbete :D
Ahlin; Sånt älskar jag :D
Jag; Jag med :D



haha svar ja, ironin bland dessa sms`en var extremt hög.
Vi älskar varken lunginflammation eller influensa!


Vi hamnde på landet!






21 oktober 2010

Snart kommer pappa hem med bullar så då blir de frukost.
Efter det är planen att gå en rejäl runda med hunden, riktigt fint väder!
Sol och vindstilla, lugnet efter stormen igår antar jag?
 


22.23

Kvällens Grey`s anatomy var bra. Som vanligt med andra ord!
Studiedag imorgon vilket är grymt skönt, jag behöver sova till längre än 05,30 en vardag
känner jag ^^


I turn my (new) camera on!



Woops för hög iso (tror jag iaf det var haha)



Sen fick vi till det!


.

Okej. Med nya kameran insåg jag min hårfärg antar jag.
Jag måste färga håret brunt igen! haha


kläder





Överväger starkt att köpa boleron om den finns på Gina här i Landskrona eller inne i Helsingborg!


onsdag

Okej, snart dags att gå ut med hunden.
Skolan börjar 09,00 och jag är uppe och klar redan. Ja jisses!


Prov nu på morgonen sen studiebesök vid middagstid.
Skönt nog är det studiedag imorgon iaf!


Fortsätt såhär gott folk!



vi gillar när besökarna blir fler!


Shopping deluxe

Blev en heldag i Malmö och en hel del pengar spenderades.
Nu har jag iaf vad jag behöver för att klara av en lång kall vinter.
Som kassörskan på Only sa "Ja det gäller att klä på sig för det ska ju bli kallaste vintern på 1000 år".
Ny vinterjacka blev köpt + halsduk. Sen fick jag även köpt en ny kamera.
Canon Powershot G11.
Batteriet laddas nu så får ta och testa den senare ikväll :)

Nu blir det att plugga en sväng, prov imorgon i Medicinsk Grund.


Vi drar till Malmö!



Nu åker jag för en heldag i Malmö (nästintill iaf) :)


Tisdag

Regn regn och regn.
Inget ovanligt att det regnar när jag ska åka massa tåg samt vara ute en massa.
Tur man är van ^^


22.07

Okej, nu blir det strax sängen och läsa lite inför provet på onsdag.
Ingen skola för mig imorgon, dock ska jag endå upp vid 8 tiden så
jag hinner ta en rejäl runda med hunden på morgonen samt duscha och göra ve mig
före det blir heldag i Malmö inprincip. Shopping + läkarbesök.

Spännande värre!


18 oktober.

Ska köpa dyraste leksaken någonsin (för mig iaf) imorgon. HOLY MACARONI!


song





Dagens låt; Joan Jett - I love Rock`n roll


The Runaways

Internet dog igår, och det innebar att jag inte kunde plugga.
Så det blev film; The Runaways. RIKTIGT BRA FILM!
Nog för jag visste sedan att både Kristen Stewart och Dakota Fanning är bra.
Igår bevisade dom verkligen det!

Jag tipsar er helt enkelt att se filmen :)



Söndag




Långrunda med hunden.
Dock tycker jag denna skylten är rolig "Helsingborgs stad"när man är mellan
två åkrar haha. "Helsingborgs kommun" hade passat 10ggr bättre!



Final destination! Rydebäck.


Movie Time!



Nu bäddar jag ner mig och tittar på Sherlock Holmes
som jag lånade av Ahlin igår, två snygga skådespelare i en och samma film
kan bara sluta bra :D


Kvällens roligaste

http://www.youtube.com/watch?v=1vfSk-6tIvo 

Det var så skoj att jag trillade av stolen nästan!


Lördag

Jag: Fan vad folk springer och blir gravida nu, jag har inte ens en karl! haha
Ahlin: Men du behöver inte bli på tjocken förrens jag blir det så än är det lugnt :P



Ja men vad bra! då har jag några år på mig då ju. haha :P


Stavfel är helt okej idag!

Hört under prov idag i skolan.

Jp: Alltså, hur noggrannt är det med att man stavar rätt? :S
Läraren: Inte nogrannt, jag är inte svensk.

För dom få som antagligen undrar lyckades jag dock stava rätt på Bensodiazepiner ^^


15 oktober 2010

Alldeles nyss på facebook chatten;

Kim säger:
Och vad fan gör du uppe nu?

Jag antar att folk har slutat säga Godmorgon, eller att det är för tidigt
att ens säga godmorgon 06.15? 

Idag; Prov i skolan sen hem direkt efter.
Åka till Åstorp och kolla film ikväll.
Helt okej fredag med andra ord :)


torsdag.

Studiedag och jag har haft fullt upp hela dagen.
Vaknade vid halv 11 och gick långis direkt med hunden.
Var ute en timme, underbart väder idag med!

Sen efter det har jag städat hela huset samt pluggat.
Hann rensa lite i ena garderoben med. Behövdes vill jag lova er ^^


Onsdag

En lektion i skolan idag skön!
Efter det ner till stan och kolla in jackan på Gina.
Klart den inte var bra på. mög, jag behöver en ny vinterjacka..
Får tvina ut Ahlin och Sara till väla någon dag haha.


Grey`s innan. Lika bra som vanligt, dock funderar jag på om det är normalt
att ligga och skratta framför tv`n när man är själv? haha


Rätt knapp!

Hamnade i en ytterst intressant diskussion med Lollo.
Kastrera grisakultingar med eller utan bedövning/narkos. ja jisses!


Jag tror lollo vet vad som får igång mig nu iaf? haha


Tisdag

Och orsaken till den dåliga uppdateringen idag är
att inget skoj har hänt.
Det gamla vanliga ni vet, skola ^^

och för att förbättra dagen lite mer tänker jag lägga mig i ett varmt
bad nu och läsa psykiatri. WOHO!


My love

Today you will slip away
You will wait for me my love

Now I am strong (Now I am strong)
You gave me all
You gave all you had and now I am whole

My love, leave yourself behind
Beat inside me, leave you blind
My heart, look what you can do
I am mending, I'll be with you

http://www.youtube.com/watch?v=mtM_cc4SPJI

Sia - My love <3


11 oktober

Dagens humör: Bortsett från att jag inte vaknat helt än är det bra :)  
Dagens planer: Skola, sen förhoppningsvis köpa nya hörlurar till Ipoden
Dagens kändis: Leighton Meester



Dagens serie: Grey`s ^^
Dagens låt: Shakira - Waka Waka. Den vaknar man av ^^ 
Dagens önskan: Att skolan går fort.
Dagens smink och hår: Nere och de vanliga =)
Dagens väder: Ser ut att bli fint :)

New Moon & Eclipse

Nu blir det att kolla film :)


Söndag

Som hittills bara bestått av plugg och promenader med hunden. Mycket mer än så lär det
inte bli idag heller för den delen.
Inflyttningsfest hos Lotti igår och sen utgång. RIKTIGT LYCKAD KVÄLL! :D
Dessvärre är min kamera lika död som fantomen därav inga bilder.


En sjuas dagbok.

När jag gick i sjuan skrev vi ner veckan händelser och tankar i en blå
bok som varenda skolelev i Sverige har haft.
Den boken hittade jag idag när jag rotade i bokhyllan och tro mig.
Jag fick mig ett gott skratt.

"V.37
"Hur känns det"
Jag tycker det känns bra att vara på skolan efter ett härligt sommarlov.
Vi skulle kanske ha lite fler killar än dom fem vi har...
Jag gillar bords plaseringen. Men nästa gång vill jag sitta vid fönstret."


Med andra ord; jag trivdes i klassen men tyckte där skulle vara fler än 5 killar.
ja jisses. Min lärares kommentar innehöll blandannat "Fler killar får vi nästa år och du också
i åttan" håll ut."

haha


Promenad








Kanonväder i Skåne idag. Vilket vi självklart uppskattar!
Därför blev det en långrunda i skogen idag :)


Fredrik Backman - min nya favorit!




Fredrik Backman är min nya idol. Helt klart.
Det är han och Alex schulman nu!

http://fredrik.cafe.se/



svar ja. jag vet att bilden blev kass men jag orkar inte fixa de.
Ni får in och lsäa istället!


Lugna ner folk är mitt andranamn!

En nära polare ska sova över hos ett ragg för första ggr idag.
Jag lugnar henne, TRO MIG!

JP: haha snyggt om han snarkar och du inte kan sova :D
det har jag varit med om en gång :)



Jag lovar, jag är jätte bra på att lugna ner folk!


Fredag.

Äntligen fredag! 
Blir lugnt idag. Bara ta det lugnt och se bra film senare ikväll :)
Provet i psykologi idag gick förhoppningsvis bra.

Sen säger vi Grattis till Alexandra som fyller år idag :D


Enligt mig är det vetenskapligt bevisat att träning dödar.

Lojse skickade sms för en stund sedan.
haha såhär lät det.

Lojse: Det.var.det.JOBBIGASTE.JAG GJORT I HELA MITT LIV!!
Jag: Vad? :P
Lojse: Crosstraining, intervallträning och olika stationer... fy helvete jag var död efter uppvärmingen.
tur jag inte ätit på hela dagen för då hade jag spytt. xD
Jag: HAHAHA jag säger ju det. Träning dödar, allt från förhållande till liv. :P

ibland blir min humor bara för mycket haha.


Alltså vad tänker han med?

http://www.youtube.com/watch?v=Ge9VfALthLI&feature=player_embedded


Dagens spänning; spyor

Det sägs rätt mycket kul i vår klass varje dag vill jag lova.
Som exempelvis igår. Läraren står och säger att man ibland måste
väga spyor osv.

Läraren: Ja så får man lägga de på vågen och mäta. Samt kolla vad de innehåller osv.
JP: Spänning i vardagen.


Grey`s Anatomy is back!



Okej, om tio minuter börjar Grey`s igen.
DET om något är bra. Äntligen kan man kolla på heta karlar igen om onsdagarna!


sad but true

Tragedi, mina hörlurar till mr ipod är sönder :(


I am a highway!

Okej. Det blev ingen redovisning av boken idag.
Anledning; Läraren glömde det. jajja, jag klagar inte iaf.

Nu sitter jag i datasalen och väntar på att klockan ska bli halv 1 då nästa lektion börjar.
Sen slutar vi vid 3.
Tydligen spelar jag musik för oss alla här inne också (4st) tur alla har hörlurar på sig. haha

Hoffmaestro - Highwayman <3


Onsdag.

Imponerande jag gick upp när klockan ringde. Hände varken igår eller i måndags.
Duscha har jag också hunnit göra. Idag blir det skola mellan 09-15. trevligt värre!
Sen i eftermiddag/ikväll blir det som vanligt plugg. suprise suprise.
Ge mig jullov säger jag bara ^^


Tisdag

Flippad dag i skolan idag. Men jag antar att det blir så när man har runt 2 prov i veckan och
alla är trötta? ^^ Nu ska jag iallafall skriva bokrecension som ska redovisas imorgon. Att jag inte har läst
klart boken är en annan femma. Men de blir nog bra endå. Sen är planen att börja på psykologin idag med.
Prov på fredag.


.

Jag ska få massage på måndag i skolan.
Utan att jag ens bett om det, seriöst. Jag har världens bästa klasskompisar!


okej. det är dags nu!

Ulrika lagar potatisgratäng, hemmalagade köttbullar och lingon.
Jag lagar pulvermos, djupfrysta köttbullar och lingon.
Ulrika äger varken joggingdress eller inneskor.
Jag äger joggingdress och inneskor.

Ulrikas kommentar: Äkta ungmösmat!
Min kommentar: Jag måste lära mig laga riktig mat.



Kvällens hunk



är ingen mindre än AJ från BSB.
HOLY MAKARONI.
Han är lika snygg nu som när dom var kända för 10 år sen!


today

Dagens humör: Bra. Dock rätt seg.
Dagens planer: Plugga och bara ta det lugnt!
Dagens kändis: Keira Knightley

Keira Knightley

Dagens serie: ingen faktiskt ^^
Dagens låt: Shania Twain - from this moment. GAMMAL jag vet. Men lika bra för det!
Dagens önskan: Att värmen i huset kommer igång snabbt!
Dagens smink och hår: tofs och inget.
Dagens väder: Molnigt och blåsigt. Vad annars?

Okej.

Det blev lite fest igår endå. Dock tog jag det väldigt lugnt faktiskt och var hemma
redan 01,30!


Jag i malins fina kök!



Dock hade inte malin hunnit städa efter förfesten i fredags. ^^


.

helt död idag. Med andra ord, lugn lördag :P


Bildsvep

Gårdagen blev väldigt lyckad!
Vi bestämde dock att det var sista gången vi går på 18års gräns.
Det känns för smått för oss ^^


Jag och Malin.


 
Jag och Louise




HAHA bästa bilden från igår!
Jag och Malin ^^


 

Jag och Carro



Tack än en gång för en trevlig kväll!


RSS 2.0