igår.






No strings attached



Såg "No strings attached" igår med Ashton Kutcher & Natalie Portman.
Klockren film!


Lördag

Dåligt uppdaterat här på sistonde, jag vet.
Men i ärlighetens namn så har de inte hänt så mycket mer än skolan och sen slappning
här hemma.

Ikväll blir det iaf fest i Landskrona och sen utgång i Hbg eftersom Sandra fyller år imorgon!


Skator hör inte hemma i uterum..



Okej, en skata flög runt i vårt uterum nyss.
Jag är lite imponerad att han lyckades komma in där eftersom ena dörren bara vart öppen halvt..
Dock krävdes de att jag öppnade alla helt för att den skulle hitta ut..


You know I will adore you `til eternity

Hur kommer det sig att jag har svårt att somna på kvällen när det är skola dagen efter,
sen när jag är ledig så är jag helt off och somnar tidigt?

Idag är det kort dag i skolan (slutar vid 12)
sen i eftermiddag ska det skrivas kontrakt och grejer!


Åska

Åskar ute, riktigt mysigt.
Dock har det lugnar ner sig nu, men tidigare var det så att kristallglasen skakade..
Jp goes happy!



P. Walker

 

Den dära Paul Walker (från Fast and Furious filmerna) är ganska grann han! 


Lördag & bio

Ikväll blir det kinamat och bio med Ahlin.
Trevligt Trevligt! Lutar åt den nya fast and furious.
Vi får se vad det blir när vi kommer dit helt enkelt!



Midsommar 2010


Torsdag

Det är kul, när man var nitton år och tog studenten sa man WOW det är typ nu livet börjar. jo men tjena. Jag sitter och säger samma sak nu 3 år senare.
Fast nu kan det ju ha och göra med följande saker
* Jag har bara 9 dagar kvar nu i skolan sen är jag färdig med den helt! (okej, det lär bli en kurs i höst men iaf!)
* Jag har gått och fått rena rama drömjobbet med stor chans till mer jobb i höst.
* Jag blir Helsingborgare den 1a Juli..

Nog för att studenten var en hejdundrandes bra dag men alltså. Detta är samma känsla gånger 2! ^^


Onsdag

Ska iväg och kolla lägenhet med mamma nu ikväll
så ni kan ju vara schyssta och hålla era tummar på att den är fin & att jag gillar den :D


.

http://video.se.msn.com/watch/video/helvild-thaiboxare/1jj3whfy7
Nya karatekid eller? Okej, han är kanske inte något barn direkt men men.


Tisdag

Tisdag - studiedag - ösregn.

Idag står pluggning på schemat (göra en powerpoint presentation till imorgon, väldigt avancerat. Eller inte ^^)
Sen ikväll blir det klassmiddag i Landskrona hos N. Trevligt Trevligt!


Someone to talk to!

Jag skickade länk till Elin som handlar om att "jorden går under på lördag".. 

Elin  -
Man blir ju deprimerad, tänk så många som kommer dö, tex Bacon!

Jag - Eh jag kan också dö!?

Elin - Jag skiter väl i dig.


Men jag antar att det blev lite mer rättvist när det kom fram att jag också hade struntat i henne.
Såvida hon nu inte var den sista människan (förutom mig) kvar på jorden.
Jag menar, jag måste ju ha någon att prata med? haha


in love


bada.

Jag har varit RIKTIGT effektiv idag!
Först som jag sa innan malmö med mamma och pappa.
Sen har jag rensat och slängt alla skolpapper (skolan är slut om 10 dagar och jag har ingn mer nytta av dom
papperna :) sen hjälp mamma att klippa hunden, fixat inför morgonens redovisning, fixat skoluppgift som ska in imorgon. och tja. nu sitter jag här.

Ska snart bada. Morsan ska inviga nya badkaret först sen ska jag ta ett skönt bad.
Längesen man badade nu ju :D


Söndag

Okej, jag hade rätt hela dagen igår. Det började regna lagom tills jag skulle ta bussen.
Så vi gick på bio istället. Jag, Babbi och Marcus. I`m number four.
Den var väll helt okej.
Dom sa att det skulle vara "twilight stuk". Det kan jag dock säga att det inte stämde. Jag fick ingen
Twilight känsla iaf! Trots att det var superhjälte kille som blev kär i en helt vanlig tjej. men tja. ni förstår?! ^^

Det blev en bra kväll iaf!



Nu idag har jag varit iväg med mamma & pappa. Ikea i Malmö stod på schemat.
Trevligt trevligt och vi hittade vad vi skulle.


Grillning

Okej jag är redo för grillning på gröningen nu!
Vädret ser inte lovande ut men strunt i det. Jag är på hugget nu. Vilket jag själv ser som positivt.
Säkerligen dom jag ska grilla med också haha.



Jag och Babbi på Carolinas avskedsfest/födelsedagsfest ^^


Doktor kärlek

http://www.youtube.com/watch?v=cjSPt5jguno

Dagens låt! haha
 


Decisions, decisions

Jag: Babbi det är inte grillväder idag <,<
Babbi: Jo det är de visst de i mina ögon så vi kör endå!

En del beslut är det skönt att slippa ta själv haha!


Lejon



And so the lion fell in love with the lamb!


Jag är tydligen poetisk av mig!

Elin säger: orkar inte fixa till mig ..

Johanna säger: Det är en deprimerande dag idag:fredag den 13e, studiebesök med skolan coh vi ska kolla på ett hospice (boende för personer som är i livets slut) ..

Elin säger: huh?

Johanna säger: det är sorgligt okej haha

Elin säger: livets slut? vem är du, en poet eller?

Förresten blev jag tveksam nu på om det ens heter poetisk?


Fredag

Studiebesök står på schemat idag.
Hospice i Hbg (hem för personer som befinner sig i livets slutskede)
känns lagom uppiggande och glatt såhär en fredag. Den 13e dessutom.
Ska bli intressant för oss att hitta dit med eftersom vi inte har GPS hahaha! ^^


Dagens lista

Dagens humör: Det är glatt, ser ut/känns som om de blir fint väder. Fint väder = bra humör! 

Dagens mående:
Fin fint

Dagens borde:
Göra klart en del skolsaker. Inlämningar till nästa vecka.

Dagens frisyr:
Ej bestämt än ^^ Antingen tofs eller nere.

Dagens smink:
same old same old. Fast de kommer efter jag duschat.

Dagens klädsel:
No idea ännu. Blir shorts och linne iaf.

Dagens planer:
Skola :)

Dagens materiella vill ha:
Iphone?

Dagens fundering:
Undra om nissen med lägenheten ringer?

Dagens tråkigaste: Inget.

Dagens längtan:
Tills skolan är slut om två veckor.

Dagens låt:  Ok go - Shooting the moon <3 <3 <3


.

Kan någon säga till mig hur många steg man normalt går på en dag?
Vi fick stegräknare idag i skolan som vi ska gå runt med i 2 veckor och jag har hittills kommit fram till att jag
går VÄLDIGT många steg/dag....


Det där med låtar i förskolan.

Och jag kan inte begripa hur folk i min ålder (eller någon annan ålder för den delen heller)
kan ha sjungt I en sal på lasarettet när dom gick i lågstadiet..
Jag menar. Låten är ju hur sorglig som helst. I förskolan ska man väll bara sjunga glada låtar?!
Eller på sin höjd "Hajarna" .. "Hajarna" är bra. "I en sal på lasarettet" är hemsk.. 


Jag menar, bara läs den själv. Tösabiten dör ju!

I en sal på lasarettet
där de vita sängar står
låg en liten bröstsjuk flicka
blek och tärd med lockigt hår.

Allas hjärtan vann den lilla
där hon låg så mild och god.
Bar sin smärta utan klagan
med ett barnsligt tålamod.

Så en dag hon frågar läkarn,
som vid hennes sida stod:
Får jag komma hem till påsken
till min egen lilla mor?

Läkarn svarar då den lilla:
Nej mitt barn, det får du ej,
men till pingsten kan det hända
du får komma hem till mor.

Pingsten kom med gröna björkar
blomsterklädd står mark och äng,
men den lilla sjuka flickan
låg där ständigt i sin säng.

Så på nytt hon frågar läkarn
som vid hennes sida står:
Får jag komma hem till hösten
till min egen lilla mor?

Läkarn svarar ej den lilla,
men strök sakta hennes hår,
och med tårar i sitt öga
vänder han sig om och går.

Nu hon slumrar uti mullen
slumrar sött i snövit skrud.
Från sin tåligt burna längtan
har hon farit upp till Gud.


Tisdag

Det roligaste som händer idag är tandläkarbesök.
om man nu kan kalla det roligt? Fast okej. Jag tror det blir roligare idag än i vanliga fall eftersom det
står blekning på dagens schema. Woho! 




Jag menar, vem vill inte ha ett colgate leende liksom?!

Han är snygg även när han är skitig!

 ti


sunny sunday

Söndag och klockan är 11.05
Har redan hunnit skriva färdigt ett skolarbete som jag sitter och ska skicka in precis.
Sen blir det ut i solen idag med :)


Min låtsas fru



Precis kollat på "Min låtsas fru" och jag säger som såhär; Se den gott folk!
Rolig film det där :)


Breaking Down

Hittade bilder från Breaking Dawn part 1 innan.
Ser bra ut! :D

 








Bilderna är från www.imdb.com


Väla i bilder.







Fredag

Väla idag med kvinnorna!
Sen blir det en lugn helg. Eknomin är inte på topp och om jag vill överleva
tills jag får första lönen i Juli så får jag snåla redan nu. Men det kommer gå.
Mitt motto är att saker och ting alltid löser sig. Så då kommer detta med att göra det haha.


Just so you know,


Xc60

2009 volvo xc90 front angle 588x441 on Lincah.Com 

Säg vad ni vill. Men volvo xc60 är SNYGG! :D


Tisdag.

plugg, plugg och lite mera plugg. Är vad som står på schemat idag.
Dock har vi bara 17 skoldagar kvar.
Fattar ni? 2 VECKOR kvar, sen är det över, finito, end of school.
Dock ska jag ju läsa Sjukvård i höst. Men det är bara en kurs, samt på distans.
Så jag kan jobba samtidigt. Nice nice nice!

Blir eventuellt bio med syrran sen ikväll.
Water for Elephants.
Det är najs, Pattinson är najs!


Väldigt aktiv dag!

Sovit samt långrunda med hunden. Där har ni min söndag haha.
Nu ska jag bädda ner mig igen och se Eclipse (så mö jag pallar idag iaf) sen sova, igen..



1 maj.

Okej. Valborg blev riktigt lyckad haha.
Först förfest hemma hos Sandra i Åstorp.
Aphjärna var helt okej.. Smakade glass!

Sen drog vi till Ängelholm och var hemma igen hos Sandra vid halv 5.
Sov en halvtimme i hennes soffa sen var det kört och jag kunde inte sova mer..

Så för att inte riskera att väcka alla andra drog jag hem med tåget som gick tjugo i sju.
Hemma i Glumslöv vid 07.30. Kan lova er att både tåget från Åstorp till Hbg samt tåget från Hbg till
Glumslöv var ganska tomma på folk. haha


Inte en enda bild tog jag igår heller så någon extremt rolig bild existerar inte ens från gårdagen. 

Mest sovit hela dagen idag. Från 08.00 - 10.00 sen från 12.00 - 16.00.
Och jag är inte ens pigg ännu. Med andra ord; Det blir tidigt i säng ikväll haha.


RSS 2.0