schweiz

Framme hos syrran nu. eller ja. det har jag varit sen klockan 11 imorse typ men iaf ^^
Flyget gick bra, alltid skoj med luftgropar.. :P
  Inga förseningar sà det var skönt iaf.

Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt här hemma hos syrran samt varit ute och gàtt en runda. Aston har växt väldans mycket sen sist vill jag lova, samt att han redan har 1 tand samt att tand 2 är pàväg upp.. Det gàr fortare àn vinden. eller inte men ja ^^ 

Imorgon hoppas jag pà sol eftersom det regnat idag. Och eftersom det varit supervarmt hemma idag betyder det att jag fàr steka järnet här nere sà man iaf är brun ^^ 

Nu ska jag lägga mig. Var ju som sagt uppe med tuppen imorse (dvs 05.15..) :)

1 dag kvar. :)

Idag har det varit full rulle hela dagen inprincip :)
Varit på Ikea och köpt massa saker till älsks lägenhet.
sen packat halva rummet och lite till typ :P
Sen kom jag hem till mina päron i glumslöv nu för en halvtimme sen och ska
packa det sista inför schweiz imorron :)

shopping och toalett sex!

Sådära, satt man vid en data igen ^^
Jag och Ahlin gick runt på väla i 4 timmar typ! det är rekord, även för oss två.
haha, men hade riktigt skoj så de tär väll det som räknas? :P
Fick köpt saker jag både behövde och inte behövde ^^
beigea shorts från H&M för 100kr! REA IS THE THING! :P
Sen underkläder från H&M också. Dock var dom inte på rea men iaf :P

Vi upptäckte (okej, Ahlin upptäckte sen sa hon till mig) två 50+ are som hade (tror vi iaf)
sex på en av välas toaletter. haha vem tusan vill ha sex på välas toaletter?
okej dom förmodligen men men ^^

Vi satt även på uteserveringen i typ 2 timmar. Flummigt värre var det, men som sagt.
Huvudsaken är att man har skoj :) 

Var hemma hos älsk vid typ 20 över 7 och sen kom han hem vid 9, sen nu har han åkt igen för att jobba inatt.. :)
och jag ska kolla film, får se om det blir The Guardian som går på tv eller om det blir någon från datorn.
(typ TWILIGHT ^^)

woops

Jag har nyss gjort bort mig inför främmande person i åstorp ^^ HAHAH

(via sms)
Jag: Nu tar du bussen 4 från stan som vi bestämt va? :P
Okänd som jag hoppades va penis: Tror du skickat fel?
Jag: men det är väll du som är penis? ^^
Numera helt okänd brud: Hahaha nej verkligen inte
Jag: okej haha jag ber så hemskt mycket om ursäkt. ^^
Okänd brud från åstorp: hehe det är lugnt.

Så till okända Sandra Persson i Åstorp som jag hittade på Hitta.se
FÖRLÅT! :P


arbetsförmedlingen

Det gick bra på arbetsförmedlingen denna gången, vilket är skönt ^^
Ska dit när jag kommer hem från schweiz och be dom fylla i ett papper som jag sen
ska posta iväg till försäkringskassan och sen får jag pengar den sista juni.
 Nice nice! :P

Nu ska jag städa rummet och slänga ner kläder i väskan jag ska ha med till Marcus
så det är klart iaf :)

Fredag.

uppe med tuppen och snart måste jag springa till bussen.
ska vara på arbetsförmedlingen 09,00 och får åka härifrån 08,20.
Se va i landskrona halvtimme före jag egentligen behöver. skoj. verkligen, skoj ^^

Well, i eftermiddag blir det väla med Ahlin. Sen ska vi till Åstorp och va en sväng med penis.
Väldigt längesen man träffade henne faktiskt :)
Sen ikväll ska jag hem till Marcus och va med honom nu före jag åker till schweiz på söndag :)

23.22

Nu ska jag hoppa i säng.
Först måste jag dock få in assos mot väggen.
 eftersom han ligger tvärsöver allt nu <,<

Imorgonbitti är planen att jag ska gå upp typ kvart i sju. Vi får väll se hur det går ^^

20.19

Hemma från farmor och farfar igen.
Alltid trevligt att prata med dom, jag menar. Farmor kollar på Grey`s så visst
finns det saker att prata om alltid ^^,

Nu när jag kommit hem har jag delat en kebab pizza med mamma, gott gott xD
och resten av kvällen blir lugn. Ska vara på arbetsförmedlingen 9 imorronbitti så
planen är att lägga mig i tid eftersom ajg får åka härifrån vid 8 nån gång :)

YES!

YES! klarade nationella och därmed är matten slut för min del xD
nu käkar jag prinsesstårta dagen till ära samt att jag ska kolla säsongens sista greys avsnitt xD

10.51

Mot landskrona!
eller ja. först kommer mormor och lämnar gardiner som
 hon har tvättat. men sen så åker jag :P

Torsdag

Torsdag och idag är det sista matte lektionen.
eller ja, egentligen slutar vi den 9e juni men eftersom jag ska till schweiz på söndag
så får jag sluta tidigare :)

Efter skolan ska jag hem till farmor och farfar en sväng också :)
 

Grey`s anatomy

Jag tror inte en enda person av dom som såg kvällens avsnitt av
greys lyckades hålla ett öga torrt ^^


Och jag säger likadant som ahlin sa.
att så här mycket har jag nog inte gråtit till grey`s sen danny dog :P





Tji fick jag.

Jag: Mamma var är den blåa resväskan jag brukar använda?
Mamma: Räcker inte den röda? Annars får vi ta ner den stora från vinden.
Jag: Nää! där får typ bara plats 3 par shorts!


Tji fick jag. Allt fick typ plats i mini väskan.. imponerande. haha



 



 

well, jag lär se den snabbt & enkelt på rullbandet efter landningen iaf :P




17.45

Kom nyss hem från Landskrona med mamma.
Handla mat till hennes jobb. Dom ska ut och grilla med barnen ^^

Ikväll är det Greys samt att jag bör fundera på packning.. som sagt :P

Svar till anonym: Ja jag är skåning ända in i ryggmärgen ^^

.

Dagens låt: The Black Ghosts - Full moon  :)





stranden

Jag och Assos kom hem från långrundan i helt rätt tid.
Började nyss ösregna ^^  Vi gick iaf ner till havet, så nu har han fått springa en massa bland
vågorna = nöjd hund. Han blev dock mindre nöjd när han åkte in i duschen här hemma ^^




Får se vad som händer resten av dagen, bör nog börja tänka på packning till schweiz osv ^^
eftersom jag ska packa imorgon trots att jag åker på söndag ^^





Onsdag

Vaknade kvart över 9 typ och det första jag gjorde var ringde
komvux som hade ringt igår.
Blev "intervjuad" och så sa hon att jag får brev hem nästa vecka om jag kom in eller inte på
omvårdnadsprogrammet. kul att jag får det nrä jag inte är hemma <,< :P
Det var iaf många som hade sökt och dom priroriterar dom som är äldre först. (såklart)

Nu ska jag ner och käka frukost sen ut med Assos :)

19,49

smått komiskt.
Man sitter hemma och degar hela dagen. Sen när man åker hemifrån två timmar
ringen dom från komvux för att prata om kursen som jag sökt till hösten (dvs omvårdnads
programmet) Well, ska ringa dom imorgon förmiddag =)


Blev inget Ikea men var på Ica och lyckades faktiskt hitta en kudde där som verkar bra ^^
dvs, platt och skön :P

det där med kuddar.

Nya kudden från ikea var inte alls bra.
Därför måste jag till ikea före jag åker på söndag (eftersom syrran har kuddar som är för hårda
enligt mig och min gamla kudde är slängd vad jag vet) och köpa ny :P

Undra om mamma har lust idag när hon slutar jobb ^^



 





11.19

Sådär ja.
Åkte till HBG och fixade lite och dagen till ära fick assos följa med = glad hund ^^
Tåget gick bra. Hamnade i samma vagn som en hel skolklass, vilket även resulterade i att assos hälsade
på barn. bra bra. Han åt inte upp någon ^^

Nu har jag hunnit dammsuga samt bett pappa köpa hem mjölk. det fina vädret försvann så sola kan jag inte göra idag.
Well, tur det är 30 grader nere hos syrran så jag kan steka där nere ^^


Tisdag.

Planen om att sova länge funkade inte så värst bra.
Nu har jag iaf ätit frukost så nu blir det långis med hunden =)



22.46

Cityakuten var helt okej. :)
Nyss ätit 2 mackor samt druckit oboy och snart är det dags för sängen tror jag.
Inviga nya kudden som köptes igår :P

16.29

Blev visst inget mathandlande i landskrona idag.
Morsan ska på möte ^^
Om man tar bort att jag har feber (okej, tror jag har feber ^^) samt förkylningen så är allt bra.
Ska ut med hunden en sväng strax :)


Idag


Assos har lekt med toarulle.




Grannhuset är inprincip helt borta och vi har fått mer havsutsikt ^^



Mina leggins har gått sönder. Typ andra paret som går
sönder nu inom loppet av 2 veckor ..

Snart slutar mamma jobba och då blir det att åka in till landskrona och handla mat :)


Måndag

Jag är förkyld. Vilket inte är det minsta skoj. Well, bättre jag är småsjuk denna veckan än nästa
när jag är nere hos syrran :P

Kom hem från älsk vid halv 12, sen gick jag halvlång runda med hunden och resten av dagen
ska jag bara ta det lugnt :)

.


13.05

Jag & Assos gick vilse i skogen idag.
Eftersom där var väldans massa stigar och ingen direkt bra markering om vilken stig
man gick på (eftersom dom har en slinga för folk som rider, en för folk med hundar och en för
folk som bara är ute och motionerar utan vare sig häst eller hund :P
Well, vi hitta tillbaks iaf :P

Nu har jag nyss badat och ska kolla hur tågen/bussarna går till hbg =)


javisst ja.

Just ja, det är en vecka kvar idag tills jag åker till
schweiz och får träffa syrran och Aston :D



Söndag

Vaken och har ätit frukost.
Älsk har åkt till hbg för att hjälpa till på dagens tävlingar och jag
väntar på att mamma blir klar så vi kan åka någon gång.
Hon ska till Ikea och jag ska gå i skogen med hunden. Förhoppningsvis
köper hon en ny kudde till mig också. Den jag har nu har säkert funnits lika länge som mig,
med andra ord: Den är sleten. Även jag har insett det nu. :P




22.43

Tröttare än trött typ.
Det är lite komiskt faktiskt.
För när jag har (okej har haft eftersom det är slut nu ^^) matte på tisdagsmorgnarna
så har jag gått upp 06,30 utan direkta problem. Imorse gick jag upp halv 8 och är hur slut som helst nu.
Fast har hållt igång hela dagen inprincip så det är väll inte så konstigt kanske? :P

Well, Jag och Carro var och kollade när älsk tävlade i hbg, nice nice.
Sen åkte vi till familia så jag kunde köpa bok (twilight såklart ^^)
sen åkte jag till klippan och väntade en timme på att marcus skulle komma hem, sen åkte
vi hem till söta lilla glumslöv. Ätit grillat samt äppelpaj. gott gott.
Sen nu har han åkt till jobbet och jag funderar starkt på att sova :P




Lördag

Uppe 08.00 en lördag. Det är imponerande ^^
Ska ta tåget 10 i 9 och träffa Carro på det, så ska vi in till stan och se när
Marcus tävlar. Nice Nice =)


Det blev lite mer Twilight igårkväll faktiskt. Fast sen var jag snäll
så vi kollade på Mars Attacks eller vad den hette ^^


Idag blir det som sagt in till HBG och kolla när Marcus tävlar sen tippar jag på att
resten av dagen blir lugnt och ikväll ska vi sova i Glumslöv ^^



 

Twilight, igen?

Nu ska vi snart sova. Eller ja. Marcus, jag vill se Twilight igen.haha :P
ska bara lyckas med att övertala honom så jag får se den på tvn och inte på datorn ^^


 

19.11

Lojse har hållt mig sällskap via sms hela dagen typ.
haha tur jag har henne som roar mig ibland ^^

Annars tar jag det bara lugnt nu.
Marcus skulle komma hem från  jobb vid 8 någongång sen ska vi äta något. :)

Wow

Filmen var ju riktigt bra, synd man inte sett den tidigare. ^^
Han (edvard ^^) körde ju tillochmed volvo och allt :P

nu funderar jag på att gå upp och fixa en macka eller två :)

Fredag

Marcus är och jobbar, jag har ont i magen och segar här  hemma.
Ska se Twilight nu så det är upp till bevis om den är så bra som alla säger :P


torsdag

idag har vi bara tagit det lugnt och kollat på tv.
Nu är marcus på jobb coh jag väntar på att sex & the city ska börja.  :)
Kollar under tiden på en dokumentär om en flicka som lider av någon sorts missbildning som är
i värsta laget typ. usch <,<

woho!

YEEES!
jag hittade låten ^^
Nu; Badkaret :)

Only here for the fight

Det är irriterande när man hittar en låt på itunes sen när man letar efter den
på youtube och google och överallt så hittar man inte den ^^

Men iaf, Jenny Wilson - Only here for the fight är bra :P

Onsdag

Idag är det full rulle typ ^^
Nyss ätit frukost och nu håller jag på och städa rummet samt packa inför helgen.
Snart ska jag dammsuga ovanvåningen sen blir det ut med hunden och efter det duscha för att sen
åka och träffa kvinnorna i åstorp för att senare åka hem till älsk :)



22.57

Desperate var bra, lite trist att edie dog faktiskt. men men ^^
Ikväll har det inte hänt allt för mycket vill jag lova, med andra ord; inget mer än att jag
kollat på tv har hänt.
Funderar på att sova snart också och imorgon kan jag sova länge, naajs :P 
dock lär jag vakna vid 9 som vanligt men iaf, det är bra mycket bättre än att vakna och gå upp vid 
06.00 - 06.30 iaf :P 

Hörde låten som vann schlager festivalen i helgen första gången imorse också. 
ingen direkt schlager i mina öron, lär väll gilla den efter det att man hört den några gånger  :P 

Imorgon blir en aktivare dag iaf, så det blir najs ^^
Nu: Kolla runt sen sängen



gammal bild.

Haha hittade gammal bild på mig, Ahlin och Penis.
Eller ja. Egentligen är den bara 1 år gammal typ (tagen förra sommaren) men iaf ^^




Tisdag

Provet imorse gick förhoppningsvis bra.
Sen på apoteket var det väldans massa folk fast jag kom dit typ 5 minuter efter dom hade öppnat.
Fick hjälpa en tant också att ta värktabletter till henne. ^^
Har även hunnit ta hunden på en långis.

Resten av dagen blir nog lugn. Planerade imorse att sola en timme eller två nu i eftermiddag.
Men såklart har ju solen hunnit försvinna nu bara för det :P

Ikväll blir det iaf desperate Housewives :P


23.28

Nu ska jag snart lägga mig, ska upp vid 6 imorron, precis som alla andra tisdagar
detta senaste halvåret typ. Dock har vi nationella imorron så vet inte om jag är i stan längre
eller kortare än vad jag brukar vara men det märker jag imorron ^^


Dagen har som sagt varit lugn, pluggade matte mellan 18,00 - 19,00 vilket gick bra, så förhoppningsvis
går provet imorron också bra :)




Give me fire.



Dagens låt: Mando Diao - Give me fire


Nu ska jag vara duktig och plugga matte en timme ^^

12.58

Nyss varit ute med hunden i det fina vädret och nu funderar jag på att bada
och skrubba mig så jag slutar fjälla någon gång ^^



Måndag.

Fint väder ute, sånt gillar vi :P
Idag händer inte så mycket, mest ta det lugnt och plugga matte.
Nationella imorron >,<
Har iaf hunnit äta frukost och kolla på söndagens One Tree Hill avsnitt, najs najs :P

Danmark

Köpemhamn var trevligt, väldigt trevligt faktiskt.
Kom dit vid 2 tiden typ, teatern började 4 så vi gick runt på gågatorna lite överallt.
Sen var det derby eller någon annan stor fotbollsmatch, vilket då såklart innebar massa
supportrar som stod och skrek (lät dessutom som dom skrek "Heja Bois" om man är som mig, svensk och inte fattar danska särskilt bra ^^
Stod och tittade på dom en stund, vilket var ganska roande eftersom dom sköt fotbollar till andra sidan vägen, kastade smällare (dock lät dom som bomber eller något men ja ^^) samt rökbomber. Kryllade dessutom av poliser, brandbilar och ambulanser ^^

Själva teatern då ja, den var grymt bra. Väldigt bra platser hade vi också, satt typ på rad 10 framifrån och i mitten.
väldans skoj. :P Danskar dom kan ^^

Resan hem blev faktiskt smått dryg. På centralen i Köpenhamn missade vi direkt tåget till Landskrona med typ ½ minut sen i Malmö missade vi tåget till Glumslöv med enstaka sekunder <,< vilket resulterade i att vi fick sitta på centralen i Malmö 55 minuter. Tur dom har Burger King iaf ^^

Nu ska jag fixa en macka eller två samt oboy och kolla runt före jag slocknar i sängen :P


Fantomen på operan

Nu ska jag till Köpenhamn med mamma och kolla på fantomen ^^
Bra platser har vi också, speciellt om man jämnför med sist, då vi satt längst bak längst upp typ.
Nu sitter vi på 6 raden eller vad det var, nästan längst fram dvs ^^
Mer om det ikväll när vi kommit hem :P




Fredag

Fredag och solen lyser smått.
iaf sist jag var ute ^^
ska in till hbg sen vid 3 tiden och träffa rydebäcks emma för fika på Ebbas, sen efter det får jag ta mig
till väla så att jag kan hämta ut järn tabletterna :)

teknisk

Nu skulle jag varit en gnutta mer teknisk. så hade jag kanske lyckats 

få igång marcus tv. Eller ja, igång den får jag ju. Dock funkar inte kanalerna av någon anledning ^^ 


16.54

Matten var faktiskt seg idag. Gick igenom gamla nationella och sånt. :)
Sen missa jag bussen hem så jag kom hem en halvtimme senare <,<

Blir ingen pizza i åstorp ikväll. Åker endå hem till älsk senare någon gång, när jag
duschat, packat samt ätit och lite sånt :)


Det där med nya läkare.

haha, igår när jag var hos doktorn sa han att jag skulle ringa om en vecka för att
få svaret på proverna. Dock ringde en annan doktor idag och sa att jag ska käka tabletter
eftersom jag har lågt järnvärde i blodet, sen när jag sa att jag haft det förr och ätit piller för det så
tyckte hon att jag skulle veta vilka piller det var. Väldigt enkelt att komma ihåg sånt
när det var typ 6-7 år sen jag åt sånt ^^
Det är småjobbigt med nya läkare. Eftersom dom i Lund visste allt om mig typ. Sen när jag blev 18 fick jag ju inte träffa dom 1 ggr om året mer, och nu dras typ hela visan upp igen, 10 år senare typ. För nya läkare. Lagom när dom i Lund "friskförklarat" mig, dvs kollat igenom hela mig och accepterat att jag är helt frisk men byggd liten :P

Well, får gå inom apoteket idag och hämta ut det så dom blir glada
och proverna blir bra som ska tas om en månad ^^

Nu ska jag kissa hunden sen åka till skolan iaf, sen då apoteket efter det :P


låt

http://www.youtube.com/watch?v=yN4Zuliwzag

Den är bra den :P

Torsdag

Sovit med hund i sängen hela natten.
Märkte inte av honom förrens 06,00 imorse när  han insåg att mamma gått upp och ville ner.
Sen blev det ett jäkla springande upp och ner för honom. varför vet jag inte men iaf ^^
Somnade om och gick upp vid 9, mer lagom ^^
Nu har jag hunnit vara i affären och käkat frukost.
Skola 12.15-14.20. Sen eventuellt åstorp ikväll :)

23.07

Trött som en jag vet inte vad så därför blir det
sängen tidigt idag ^^

Dock ligger hunden och tar upp halva sängen för tillfället så jag får
trycka in han i ett hörn först eller något :P


tv dags.

Nu blir det Grey`s anatomy, läsk och en negerbulle (okej, chokladboll ^^)
samt eventuellt någon annan slags kaka också.
Jag som skulle börja bli nyttig <,<


 

17.14

Just ja, jag blev nöjd med håret ^^




Nu ska jag strax ut med Assos en sväng och sen plugga matte en timme typ ^^

Brittan ^^

Säga vad man vill om britney spears men på hennes 2 senaste skivor finns det faktiskt
bra låtar ^^


Womanizer & If U seek Amy ^^

Det gick bra i Landskrona, både hos läkaren och hos frissan :)

Onsdag

uppe med tuppen. (dvs 06,30 ^^)  
dock hade jag kunnat sova en kvart till eller nått. är redan klar samt att jag
 har hunnit vara ute med hunden och jag ska inte åka förrens 07,50. ^^

Idag blir det som sagt läkaren och experiment med håret hos frissan.
Sen ikväll ska jag plugga massa matte >,<

22.23

Imorgon ska jag upp tidigt, 
som vanligt varje onsdag fast jag är ledig ^^ 
Blir oftast att man planerar in tandläkarbesök, frisörer och liknande just på onsdagar 
av någon anledning. 
well, imorron bitti är det först läkaren sen frissan.
Sistnämnda blir mest intressant ^^



19.38

Nu har älsk åkt till träning och jag är hemma igen med hunden ^^
Vi käkade rabarberpajen som var ganska sur/besk eller vad man nu ska kalla den :P
just ja, vi käka hamburgare också. :)

Klockan 21,00 är det desperate Housewives som gäller.
  :)

Sen ska mamma boka biljett till schweiz åt mig också, så från och med den 31
maj slipper ni mig i 11 dagar ^^

Rabarberpaj

Pajen är i ugnen och Marcus är påväg hit, najs najs
Får se vad vi hittar på, mer än äter paj då dvs :P





Tisdag

Matten imorse gick bra bra, om en vecka är det nationella och hur det går märker vi då.
Sen jag kommit hem vid 11 tiden så har jag varit ute med hunden samt hunnit trycka i mig en chokladboll,
en glass och några kakor. väldigt nyttigt må jag säga. ^^

Sen nu sitter jag och letar recept till rabarber pajen som ska bakas idag också.
Det blir väldigt itnressant vill jag lova. haha
:P


21.35

Tur att hunden bara sover hos mig på dagar och inte nattetid.
Hans snarkande skulle nog kunna väcka en som är både död och begraven ^^




Jag har iaf lyckats trycka i mig ett maraboue, en fanta samt att jag har tagit ett bad och pratat med Ahlin
på msn som vanligt :P
Sms:at med älsk  som jobbar har jag också gjort ^^
Jag är effektiv :P
Imorgon blir det skola på morgonen sen träffa marcus :)

Landskrona

Kom nyss hem efter att ha varit med mamma i Landskrona,
hjälpte henne att handla mat. Fick med oss hem massa god saker (onyttigheter dvs)
men iaf :P

Kvällen blir lugn, ska snart äta mat sen gå ut med hunden och efter det lägga mig i ett skönt
bad :)


15.16

Blev ingen solning, anledning - blåser småkallt. eller vad man ska kalla det :P
Päronen slutar nu vid halv 4 så då ska jag med dom in till stan en sväng och handla.
Sen kvällen blir lugn vad jag vet :) 

Sen pratade jag nyss med frissan, så på onsdag blir det experiment i allra högsta grad skulle
man nog kunna säga. haha :P

Måndag.

Kom hem från älsk vid 10 idag.
Drog med hunden på långrunda så han är helt slut nu :P
Mamma slutar vid halv 4 - 4 tiden så då blir det att åka in till Landskrona och handla.
Nice Nice.

Annars funderar jag mest på att lägga mig ute i trädgården och läsa nya veckorevyn som kom idag
samt sola en timme eller två :)

Film

Bra film ikväll på 5an (eller om det var trean? ^^)

Well, är iaf Mr & Mrs smith :D


Frisören

Just ja, ska ringa frisören idag också och boka tid
för att färga håret eller om det blir slingor. men det märker vi ^^



Fredag

Fredag idag, woho. ^^
Sitter och äter frukost nu samt lyssnar på musik.
Senare idag ska jag städa och packa för att åka till väla, sen hem till  älsk :)

19.45

Nyss varit ute med hunden.
Sen nu sitter jag och pratar med Jeanette på msn och lyssnar på musik :)
Pappa är på fotboll och mamma i växjö så har huset för mig själv till 9 tiden typ xD

16.55

Matten gick bra, vi gick igenom ett gammalt nationellt prov. fräsigt fräsigt.
allt för att lugna våra nerver tills nationella den 19e, om det nu går att bli lugn över det? ^^

När jag kom hem tog jag och tränade Assos en sväng, det gick helt okej. :)
Sen har jag ätit middag samt startat en maskin tvätt (med andra ord: Golvet är rent igen ^^).
Kvällen blir lugn.
Ska bädda rent i min säng samt kolla på Grey`s anatomy om en halvtimme typ.
Gammalt avsnitt som visas på 5an men det är lika bra för det :P

7 maj

Hunden var dryg imorse.
Mamma åkte till skolan i växjö vid 07,00 vilket innebär att hunden kommer upp till mig för att
vara social. Det är okej i normala fall eftersom han oftast bara hoppar upp och somnar direkt typ.
Så var tyvärr inte fallet imorse, utan jag vaknar av pip och glad svans som viftar och slår i sängen ^^
Till slut somnade han iaf (tack och lov :) så gick upp vid kvart i 9 istället, mycket bättre än 07,15 typ :)

Idag är det skola och sen städa rummet som gäller. Ser ut som ett bombnedslag här.
Måste även tvätta kläder så jag har rena till jag ska hem till Marcus imorgon :)


Waiting for a star to fall

YEEES jag fick liv i ipoden!
Först börja den pipa och ha sig, sen tjoff så funka den.
woho. ^^
så tror snarare det är fel på laddaren, vilket inte är förvånande eftersom den inte varit hel på senaste halvåret ^^
Så blir att köpa ny laddare istället för helt ny ipod :)

Dead & gone

Väldigt snyggt att jag blev röd efter solningen, verkligen.
jag har seriöst aldrig blivit det av solarie förut, men dom har väll super bra rör i landskrona
eller något. haha ^^
Sen att jag blev röd på ställe som det syns en del på hör inte hit ^^

T.I feat Justin Timberlake - Dead & Gone <3

Solarie

varit i landskrona (igen) ^^
Först åkte jag in och solade med Louise, Brunare blev man så det är najs ^^
Sen kom jag hem ungefär samtidigt som mamma. Så hängde jag med in och
gick med Assos medan hon handlade mat. :)

Resten av kvällen blir lugn. Ska kolla igenom matteläxan tills imorron samt duscha.
Dessutom blir det väldans god mat idag här hemma xD
Levergryta med potatismos samt rivna morötter till det :D

onsdag

Hemma från farmor och farfar igen, dock var inte farfar hemma utan på
sjukhuset och snackade lite.
Det var trevligt iaf. Pannkakor har jag också fått trycka i mig, väldans gott.

Ipoden krånglar fortfarande så får ta och köpa en ny i helgen, tror jag. ^^
 

Nu ska jag städa mitt rum samt slänga in en maskin tvätt så det blir rent
 och torrt tills jag ska hem till älsk på fredag :)

6 maj

Uppe en kvart före jag planerat gå upp, goodie goodie ^^
Ska hem till farmor och farfar på besök vid 9 tiden.
Men nu; Frukost!

bedtime.

Nu ska jag ta mitt illamående, lägga mig i sängen,
dra täcket så långt upp jag bara kan och sova ^^

Imorgon kan jag sova "ända" till typ 07.30
hur nice är inte det? ^^

Vårkänslor ?

Det är lite kul. Så fort det blir vår och varmare ute, ja finare och skönare väder ute helt enkelt.
så blir jag sugen på att dra upp ridningen igen.
Sen kommer hösten och allt tråkigt den drar med sig dvs kyla, regn och rusk. Så försvinner hästlusten över hösten & vintern för att sedan dyka upp till våren och sommaren igen ^^


Inte blev det lättare av att det går åringar ute i glumslövs backar nu heller över sommaren för att äta upp sig.

Dom går jag ju förbi var och varannan dag när jag går på långis med hunden :P

Fast jag är nog mer hundmänniska. Inte lika dyrt som häst (tacka gud för det? ^^) samt att hundar inte är lika mycket jobb som det är att ha häst :P




 


Ipod

Bråkar med Ipoden.
Den  vägrar att laddas eller att sammarbeta överhuvudtaget.
Har jag tur funkar det med att uppdatera lite saker hit och dit.
Annars får jag väll ta till andra åtgärder ^^



Tisdag

Tisdag och det är regnigt, trist väder ute.
Matten gick bra, nationella om två veckor. Mindre skoj men men det lär nog gå vägen. Hoppas jag iaf ^^
Sen inom Gina och kolla efter jeans, hittade inga. Blev däremot jeans leggins. så nu har jag dom också, precis som halva kvinnliga befolkningen i sverige (om minte mer än så?) ^^

Resten av dagen blir lugn. Kanske städar garderoben sen. Men det tar vi då.
Nu ska jag iaf sega och kolla på Greys anatomy. Som vanligt ^^

Ändrade planer



Planen var att jag skulle titta på Cityakuten klockan 21,00
istället blev det att jag kollade gamla Grey`s Anatomy avsnitt på päronens data :P




Dags för plurret

Har kollat på gammalt Grey`s anatomy avsnitt på tv,n en sväng.
Och nu väntar jag på att badet blir klart så jag kan hoppa i det. :)

Sen när morsan är klar med sitt pluggande (när nu det blir) så ska jag se mer Grey`s på stora datorn,
eller ja. pappas data xD

Måndag

Hemma från älsk igen.
Eller ja. Kom hem vid 12 tiden fast sen tog jag med hunden och åkte in till Landskrona och fixade lite.
Helgen har varit bra. Valbort i torsdags vilket resulterade i att folk var i Ninas sommarstuga (eller ja. hennes mormor och morfars sommarstuga) trevligt trevligt. Sen åkte vi ner till stan och allt dog typ. Så jag skulle träffa Lojse och sticka till Tivoli med henne, vilket sket sig ännu mer eftersom mitt fest humör dog samt att hon var så långt bort från tivoli hon kunde typ :P (okej, hon var på tågaborg när jag ringde men iaf ^^)
Slutade iallafall med att jag tog bussen hem till Klippan vid 23.50 iaf ^^

I fredags grillade vi på gröningen med marcus polare, trevligt trevligt.
Sen i lördags hände inte så mycket på kvällen faktiskt. Tog det mest lugnt och sådär precis som igår :)


Nu funderar jag på att möblera om i rummet.

Fredag

Idag: Varit på familia och köpt både saker jag behövde och inte behövde.
sen grillat på gröningen, trevligt trevligt.
 
Imorgon får vi se vad som händer och vad jag orkar :P

Valborg var trevligt. Först var vi i Ninas stuga, eller ja hennes mormor och morfars sommarstuga.
Sen åkte vi till stan och kolla läget där.
Skulle egentligen träffat Lojse också men hon var lika flummig som vanligt en festkväll ^^
och mitt fest humör var inte på topp så jag åkte hem vid 23.50 ^^

RSS 2.0