French Toast

 

Okej. Syrran bjöd på french toast en morgon nu när jag var där nere.
Lika gott som sist och hädanefter tänker jag ha det till frukost MINST en gång i veckan!
Därmed basta! Finito! End of discussion!


Dumma frågor dumma svar.

Elin: Hur botar man sitt sockersug?
Jag: Man äter något som innehåller rejält med socker.

Dum fråga om jag själv får säga det!
Vi alla vet att socker är gott...


Today is the day!

Och som vanligt när jag ska iväg någonstans vaknar jag sådär överdrivet tidigt.
Ska inte åka förrens 13,30 hemifrån och jag vaknade halv 8. Well, hunden har fått en runda
på 40minuter och jag har käkit bullar till frukost. nom nom nom.
Nu ska jag väll bara slappa en timme till. Sen hoppa in i duschen så jag kan packa det sista sen.
(dvs schampoo, balsam, tandborste och smink)!

Förövrigt är det molnigt idag samt små snöar så jag hoppas bannemig på luftgropar!
När jag tänker efter är jag nog den enda som tycker det är skoj?!
 




1 day left

Packar och har mig för fulla muggar idag.
Planet går vid 17.50 imorgon men jag åker härifrån redan vid halv 2 tiden. Orsak?
Jag sitter hellre på Kastrup 2 timmar och glor än att jag stressar ihjäl mig samt får springa på flygplanet ^^,  




Jag lär dock inte se några alper imorgon eftersom det är mörkt ute när jag flyger.


Santcum

Blir bio med pappa ikväll.
Santcum 3D, hoppas den är bra. Någon som sett den än? :)



But I`m a good girl!

Tisdag och jag börjar 14,00 på praktiken idag.
3 dagar kvar nu bara, trist eftersom jag trivs bra..
Well, det är bara 3 månader kvar i skolan inprincip. Så det ska jag nog klara av!

Gick upp vid kvart över 8 imorse och har sedan dess hunnit med en hel del.
40minuters promenad med hunden, ätit frukost samt röjt undan i mitt eget rum och i köket där nere.
DUKTIG JP!


Det är ingen nakenhund jag har!

Utanför biblioteket för en stund sedan efter att jag kommit ut till hunden som väntat utanför.
10 åring: WOW vad fint han sitter!
Jag: Tackar.
10 åring: Han är jätte duktig ju!
Jag: haha jadå!
10 åring: Men fryser han inte?



Tror inte att Assos är den som fryser i första taget..


Johan Rheborg

 

Är min nya idol helt klart!

Solsidan <3


13 Februari

Och vi säger välkommen till Leopold som föddes igår!
Jag är numera moster Johnnie åt ännu en grabb :D


.



sötnos.


pics









Firade Malin & Lotti igår som fyllde år nu i veckan som gick. (Okej Lotti fyllde år igår!)
Väldigt lyckad kväll!


blondes have more fun?

 

Man walks into elevator.
Blonde: T-G-I-F
Man: S-H-I-T
Blonde (Confused): T--G--I--F--
Man (Slowly): S--H--I--T--
Blonde: T-G-I-F means Thank God It's Friday
Man Giggles: Sorry Honey It's Thursday!




yes!

 

Fick precis mail att jag är godkänd i Medicinsk grundkursen. RIKTIGT SKÖNT :D


Torsdag

Praktik mellan 14,00 - 21,00 idag, sen imorgon är det från 07,00 - 16.00
Haleluljah moment, jag kommer vara pigg på Lotti & Malins fest på kvällen ^^


Sverige goes Zombieland!

 

ABF i sthlm har utbildningar i hur man överlever en zombieattack..

Jag funderar därför på att läsa detta och sedan byta branch. Jag menar, en Zombieattack-kurs har man ju verkligen nytta av..


så snygg!

 

Jag är nog den enda personen i min omkrets som hade kunnat göra en likadan!


Onsdag

Ledig idag, grymt skönt!
Blir att röjja på rummet nu under förmiddagen. Sen iväg och handla när mamma slutat jobba.
Ska även hämta kjol på posten som jag beställt hem. 

 


Something`s got a hold on me

Let me tell you now
my heart feels heavy, my feet feel light
I shake all over, but I feel alright
I never felt like this before
something's got a hold on me that won't let go
I never thought it could happen to me
got me happy without my misery
I never thought it could be this way
love sure gonna' put a hurting on me
I said, OhI said baby,
 oh it must be love.


Solsidan

 

Haha är det någon serie jag verkligen har fastnat för nu så är det Solsidan!

Fredrik & Mickan är på välgörenhets middag;
Mickan: Ja och sen har vi bestämt oss för att skänka 150,000kr! 
Fredrik: NEJ! Det har vi DEFINITIVT inte gjort!!


love


Lund & Veberöd!

 

Nu ska jag strax gå till tåget.
Ieftermiddag/ikväll blir det Lund och Veberöd med Ahlin och Sara.
Först kinamat i Lund, nom nom nom! Sen efter det blir det att åka hem till
Magnus på fest i Veberöd. Trevligt värre :D


5 Februari

Var som sagt i Ängelholm igår med Lotti och hennes pojkvän. Var hos någon kompis till
honom. Trevligt Trevligt.
Såg film "The Devil" samt bara chillade typ.
Sen gick vi också genom ungefär halva ängelholm för att komma till stationen i ösregn.
Min jacka läckte in ungefär överallt, men vi var lika glada för det!

Next up: Promenad med hunden


Burlesque.



Dags att se Burlesque nu före jag börjar göra vid mig inför kvällens äventyr :)


Fredag

Ledig fredag, lördag och söndag. GRYMT SKÖNT!
Sitter och sörjer min lugg som jag fick för mig att klippa kort förra veckan.
Big mistake! Well, den växer förhoppningsvis ut hyffsat fort igen..

Blir Helsingborg en sväng med mamma sen när hon kommer hem från frisören och
sen ikväll blir det fest i Ängelholm med Lotti mfl!


Dagens tips;

 

Helt okej choklad faktiskt.
Bra mycket godare än deras "Marabou vintervit" som var vinterns stora "hit".
Nej mangon får allt fyra av fem tummar upp!


1 Februari


Nu åker jag till Malmö för tandläkarbesök och åka citytunnlen! ^^,




RSS 2.0