.

Är förkyld och börjar känna mig krasslig.
Jag har inte tid att bli sjuk nu!

.

Nu har lillebror åkt hem och jag väntar på att marcus ska vakna :P
Sen har det börjat bli ett sår på armen där jag tog tbc sprutan.
Jag trodde faktiskt det skulle bli större, fast det kanske de blir. Jag lär
märka det iaf!

Söndar och mer snö.

Jaga man vaknar och tittar ut. Ser att det snöat en massa och snöar
fortfarande. Bara att gilla läget antar jag :)

Idag blir det Klippan, Älsk ska fixa med bilen och jag ska sitta inne i varmen och plugga :D
Dock funderar jag på att lägga mig och sova en timme till nu, känns som jag är påväg att bli sjuk och
det har jag definitivt inte tid med nu..

Tina Turner

Sitter och kollar på "what`s love got to do with it". Den om Tina Turners liv.
Bra bra. Efter den så blir det sista svängen med Assos och sen sova :)

piano

Jag vill lära mig piano ordentligt.
Undra om det finns någon bra lärare i Landskrona/Helsingborg? ^^

Jag vill ha vår, nu tack.

Okej.
Jag var ute en timme med hunden (gick ner till apoteket i stan och tog sen bussen hem)
Glömde vantar hemma, väldigt dumt. 10- grader ute. Fingrarna börjar tina så smått nu iaf samt tårna ^^

Nu kommer vi inte vara ute längre än nödvändigt mer idag!
Dvs, det blir bara 20 minutare resten av dagen.

Lördag

Planen igårkväll var att jag skulle se Hannibal på tv.
Dock somnade jag lagom när filmen började och vakna till när den var slut.
Det var rätt så kört med andra ord.

Idag står det lite saker på planeringen att hinna med iaf.
Ska ner till apoteket och se om jag har något recept på levaxin, annars måste jag ringa
doktorn på måndag. Sen ska jag städa och plugga. Samt långrunda med hunden. Men det får bli gå ner till stan och så. Han fick 2 långrundor igår så han dör nog inte om de inte blir någon sådan idag :)

Förövrigt så är örhänget uppe ur vasken igen.

En vän

A friend is someone who cares
Someone who is always there

A friend is someone special
Someone who you can tell everything

A friend is someone who will never betray you
No matter who doesn't like you

A friend is someone you can trust
Someone kind of like you

Ahlin, svar ja. jag har på mig armbandet vi köpte igår :)

Sen är det skönt att marcus kommer hem snart. Jag behöver hans hjälp just nu. Örhänget åkte ner i

vasken. Helvete!


Fredag

Nu är det helg!
Fick skjuts av pappa till Hbg sen direkt efter skolan
så var hemma här på 25 minuter. Väldigt skönt!


Det blr lugnt idag iaf, funderar på att gå och köpa glass sen ^^

lugna morgnar vs stressiga.

Igår morse var det imponerande. Jag vaknade 06,20 och
hann med tåget 07.10 från knutan.

Dock är jag inte överförtjust i att behöva springa upp ur sängen på morgonen så det är bättre
när det blir att dagen börjar som idag. Man kan äta frukost i lugn och ro samt sitta här. För att sen
endå hinna med samma tåg :P

Dock borde dom uppgradera 1an i landskrona så den inte bara går var 20 minut.
Inte så skoj att behöva sitta 20 minuter på tågstationen där varje morgon!

Skola och shopping

Skola till halv 12, sen raka vägen till Familia för att shoppa lite med
Ahlin och Sara.
Skor stod på schemat att fynda och skor fyndade jag.
Plus 2 örhänge, armband, linne och annan tröjja :)
Örhängena och armbandet var rea på Glitter, typ 15 kr st!
we like we like.

Alla tre köpte likadana armband - vänskapsarmband. HAHA!

Espresso House - Räddare i nöden.



Deras varma oboy med grädde är väldans god.
Plus i kanten är att jag tåler den med min mage ^^

Tidigare än tidigt.

Imponerande. Jag är klar tidigare än vanligt, tror jag iaf,
Det känns så. 
Idag är de skola till halv 11 som gäller. Sen i eftermiddag ska jag skriva bokrecensionen så
att den är gjord, sen ikväll ska vi tvätta. :)

Tisdag

Har fått in pengar på kontot idag.
Alltid skoj, sista gången jag fick pengar av arbetsförmedlingen/försäkringskassan.
Vilket är ännu skönare. Så nu blir de bara CSN. inget mera strul förhoppninsvis.

Sen började distanskursen i Historia nu med. Lite klurigt att fatta allt såhär i början men man kommer
in i det efter hand :)


hallux valgus och städning

Jag har början till hallux valgus.
Väldigt fint. Eller inte.
Varför i helskotta drabbas jag av allt? ^^


Lördag

Sitter och äter frukost.
Lördag idag, väldigt skönt och det blir en lugn dag vad jag vet.
Ska gå ut en längre runda med Assos om en stund.

Sen får vi se vad dagen bjuder på.

Hysteria

Nu blir det yoghurt och flingor och sen ska jag duscha av mig snabbt.
Blir sängen sen läsa ut boken så jag kan göra recensionen i helgen tänkte jag.

Muse - Hysteria <3

Vaccinering

Varit och tagit sista sprutan mot TBC idag.
Gick bra, fast sved gjorde den vill jag lova!
Biverkningen är inte den trevligaste heller, böld som spricker och blir
ett sår i cirka två månader. men men. jag överlever nog det med :P


One tree hill

Sitter och kollar på one three hill.
Gamla avsnitt med vad gör det?
Lika bra som vanligt :)


tidigare än jag vet inte vad.

Ska ta tåget till skolan 07,05 och jag är redan klar. Vilket innebär 10 minuters dötid.
Great!


.




Måndag och spruta

Hemma i Glumslöv till imorgon.
Efter skolan blev det att åka in till Hbg igen, hämtade en bok hos älsk och sen
ner till sjukhuset.
Ska vaccinera mig mot TBC på torsdag och idag sprutade dom in något spännande
i armen på mig. Vilket jag i ärlighetens namn kan säga att det gjorde ont.
Eller så är det för att man inte är van vid att få sprutor i underarmen typ?

Men men, på torsdag är det vaccinering iaf och Kim fick samma tid så då kan vi
vara stöd åt varandra haha.

Nu blir det att ta det lugnt och kolla runt en sväng.
Bilder från helgen kommer upp sen :)


Söndag

Det är skönt att sova till ca 15,15, haha
Ikväll blir det att åka till Klippan och köpa bok av sandra :)

Lugn lördag.

Väldigt trevligt på tjejmiddagen hos Carro igår.
Sjönt Lips (typ som singstar) samt körde yoga på wii fit.
kunde ingen nämnt för mig att yoga var jobbigt?
haha. Bilder kommer imorron eftersom jag ska hem till Sara ikväll.

Det blir lugnt hos henne ikväll. Hon, jag och Ahlin + en film tror jag.
Skönt :)

Torsdag

Kom hem från skolan vid 12. Har väldigt skönt schema om jag får säga det själv.
Måndagar 08,00 - 14,30
Tisdagar 08,00 - 11,30
onsdagar 08,00 - 11,30
torsdagar 08,00 - 10,30
fredagar 08,00 - 10.30

jag gnäller inte om tiderna iaf :P

Var hos frisören tre timmar igår!
Men nöjd blev jag iaf, sen att hon blev frustrerad av att kamma ut mitt toviga hår
efter blekningen hör inte hit. haha tillochmed kammen flög iväg två gånger. det säger väll allt.
Det dryga med mitt hår är att även om jag kammar igenomdet så det är tovfritt tar det bara 15 minuter sen
är det tovor automatisk igen.
Men men nu har jag köpt nytt balsam så förhoppningsvis hjälper det till lite iaf :)

Bild på hur håret blev får ni antingen se ikväll eller imorron :P

Greys anatomy season 1

Skolan går bara bra. Det är skönt nu när alla börjar slappna av
och vågar prata med öppet :P
Nu kollar jag på Greys anatomy på femman.
Dom har börjat sända säsong 1 klockan fem på vardagar. Det gillar vi!

Sen blir det bad efter det.

You know you're my saving grace

It's like I've been awakened
Every rule I had you breakin'
The risk that I'm takin'
I'm never gonna shut you out

Everywhere I'm looking now
I'm surrounded by your embrace
Baby I can see your halo

Beyonce - Halo


Avatar & skola


Igår var vi på bio i Ängelholm, såg Avatar.
Jag förstår faktiskt inte dom som säger att denna filmen är grymt bra
och bla bla bla. Personligen tycker jag den var för lång och tråkig. Men Men. 
Alla kan inte tycka samma och tacka gud för det! 


Skola idag, första "riktiga dagen" eftersom det bara var upprop och information i fredags.
Men det gick bra, har en lång lektion på måndagar (människan socialt och kulturellt) men det
verkar intressant iaf så.
Senare idag blir det att börja på läxan till nästa vecka samt att jag ska se
om mamma har lust att åka till center syd. behöver nya vinterskor.


Söndag

Söndag och jag är vaken tidigt, som vanligt.
Det är rätt kul för dom helger assos är här vaknar jag tidigt
av mig själv och sen sover jag längre dom helger han inte är här.

Idag är planen att vi ska till klippan tror jag iaf, får höra
sen när marcus vaknar.

Film på kvällen är inte min grej.

Snart blir det att låta hunden gå ut en sista sväng
och sen bädda ner sig och somna till tv. Som vanligt.
Tycker smått synd om marcus att så fort vi kollar på film
eller något så somnar jag efter halvtimme-45 minuter typ. haha


Det där med att kolla film på kvällen är alltså inte min grej,
speciellt inte när man ligger nerbäddad under varmt täcke heller!

Lärdom för dagen

Dagens lärdom är att man inte ska busa med hunden
i backar som är hala nu när det är snö och halt.
Man kan trilla framlänges!

ge mig vår!

Ge mig vår.
Jag vill inte sitta och frysa fast jag är fullt påklädd.
Tror dock det blir långis med assos om en timme redan. Så är det gjort :)

If you like a thing you should do put a ring on it!

Marcus är på 20års fest/middag.
Jag lagar mat här hemma i sällskap av assos och dansar
till Beyonce!

Shopping med Ahlin

Idag blir det väla med Ahlin.
Trevligt Trevligt!
Ska se om jag hittar ett par nya jeans samt skor.
lär komma hem med någon tröjja/linne också men det märker vi,
brukar ju bli att man köper allt utom just det man behöver/planerar köpa.



New moon

Jag har varit på bio ensam idag.
New Moon igen. Den var lika bra som första gången.
Anledningen till att jag gick själv är enkel; Antingen så har kompisarna sett den redan
eller så väntar dom tills den kommer på dvd.

Tjejen som satt brevid mig började nästan gråta, jag klandrar henne inte.
Det är en grymt bra film ju :)



ordning och reda.


För engångsskull har tömt väskan fullt och sorterar vad som ska med hem till marcus 
och vad som får stanna hemma ^^
 


Arizona sa vi va?

jag drömde jag flyttade till Arizona i usa inatt HAHA!
Sovit gott har jag iaf gjort.
Vaknade vid halv 9, som jag typ alltid gör känns det som.
Ätit frukost och sen varit ute med hunden 40 minuter. Vem tusan beställde snön
förresten? julen är över, nu behövs inte mer snö. Nu vill jag gärna ha vår och varmare luft.


Åkt till Arizona hade jag gärna gjort, men flytta dit vet jag tusan.
Nog för öde, även för mig.


finally

Precis ringt och bokat tid för Assos att bli snaggad.
På tiden att han blir snaggad och alla tovor försvinner ^^

.



Jag funderar på att exprimentera och färga håret riktigt rött. haha.
Antingen blir det bra eller inte.
Gillar man det inte är det ju bara att färga det brunt igen!


Jp goes teknisk?

Trevligt att det blir värsta snöstormen just som man börjat gå
långrunda med hunden. Men men. Det lugnade ner sig iaf och vi gick
in till Landskrona och åkte hem med pappa sen.

Nu ska jag iaf försöka vara teknisk och lägga in låtar på mobilen!


.

Den väskan jag ville ha var såklart slut, den fanns i brun men
jag gilla den svarta mer.
Det blir Väla med Ahlin på Torsdag så har jag tur hittar jag någon annan snygg
väska som jag gillar då.

Nu blir det äppelpaj och film. Just nu är "Åter till Cold Mountain" igång, men
får se om vi ser den eller hittar något annat bra :)

Söndag och sol

Soligt och fint väder, det firar vi med att åka till Ikea & väla senare idag
när marcus har vaknat.
Jag funderar på att köpa en väska jag spanat in sen jag var på julrean med Sara, om
den finns kvar dvs. Sen ska jag  köpa med mig ett par tjocka svarta leggins hem också.

2009

ÅRET.
Hur har året nollnio varit för dig?
Det har varit ett bra år :)
Bättre än förra året? 2008 och 2009 var lika bra tror jag.
Någonting du aldrig kommer glömma nollnio? När tandställningen rök &  Aston var i sverige första gången. 
Har du flyttat under år nollnio? nej
Har du hittat en ny låt som du älska
r? En hel del :)
Isåfall vilken? många men blandannat Beyonce - Halo, Muse - I belong to you & Muse - Time is running out.

Har du kysst en främling? nej.

KÄRLEK.
Hur har din kärlek varit nollnio?
Väldans bra, Marcus <3
Har du varit kär? japp, sen 2007 :)
Har du sagt jag älskar dig till någon? ja, marcus. :) <3
Har någon sagt jag älskar dig till dig?
ja <3
Har du haft ett hemligt förhållande? nej

SORG&HÄMD.
Har någon av dina vänner försökt/tagit självmord?
Nej inte vad jag vet. Hoppas inte dom försökt heller.
Har  någon i din släkt avlidit? Nej, vilket jag är väldigt glad över!
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? haha nej. jag är dålig på att slåss ^^
Varit i slagsmål? bara skämt med marcus.

PERSONLIGT.
Har du gjort någonting du ångrar?
Har jag säkert!
Isåfall vad? Det minns jag inte.
Har du skämt ut dig?
haha det har jag med största sannolikhet gjort!
har du ljugit för en vän? Tror inte det nej.
Har du varit ute en hel natt? faktiskt inte detta året vad jag minns.
Har du blivit tagen av polisen? Nej :D
Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? yes. 
Har du sovit i samma säng med ngn i samma kön? haha ja ahlin och sara. :P


SKOLAN&FRITIDEN.
Vilken skola går du på?
Gick på komvux ett halvår i början av året.
har någon varit elak mot dig i skolan? Nej.
Hatar du ngn på din skola? jag har ingen skola, elelr jo komvux. men där känner jag ingen än :P
Har du gjort ngt framsteg?
att jag klarade matten blev ett stort framsteg!
Haft alla rätt på ett prov? haha nej. 

VÄNSKAP.
Har du träffat nya vänner?
Japp! 
Har du förlorat en vän? yes. 
Har du fått tillbaka kontaktet med en gammal vän? Nej.
Har du ljugit för en bästa vän?
Nej.
Har du haft en relation med en vän? ahaha nej för fan.
Har du många killkompisar? faktiskt inte.

Ny mobil

Fått ny mobil idag, det gillar vi!
Nokia 6600i slide. Ska lära mig den sen om någon
timme när den har fått ladda ett tag! År sen jag hade Nokia också
så blir nytt bara det.

Nu sitter jag och kollar film "Föräldrarfällan" haha gammal klassiker. haha
lika bra första gången man såg den som nu. Dock tycker jag inte att
Lindsey Lohan är lika bra nu som förr men men!

Lördag

lördag med känns som om det är söndag.
Assos blir hämtad vid middagstid av päronen, sen resten av dagen blir lugn
vad jag vet. Funderar på att baka paj, vi kom på att det var ett tag sedan sist igår.
Så då är det väll på tiden nu antar jag?

Oceans twelve

Nu ska jag bädda ner mig i sängen eftersom jag fryser så förbaskat.
Sen blir det att kolla på Oceans twelve :)

Saras annons

Ungefär såhär ser Saras kontaktannons på text-tv ut.
20 årig tjej i nv skåne söker seriöst förhållande.
Skicka med mobilnr och msn.

eller något sånt om jag inte minns helt fel :P

bildsvep!

Ahlin vill aldrig vara med på bild :(

 

Jag & Sara

 

Sen blev Ahlin gangster, eller var det fjortis? ^^

 

Sen blev det inte så seriöst mer. haha


1 januari 2010

Vi hade det väldans trevligt igår.
God kinamat och trevligt snack enda till halv 3 typ.

Assos firade tolvslaget genom att ligga inne på toaletten.
Skönt att han inte var livrädd iaf.

Sen visade sara även hur desperat efter en man hon är, eftersom
hon la upp en kontaktannons på text-tv. Sara, vi hoppas ryssen dyker upp detta året!

Bilder från igår kommer senare :)

RSS 2.0