And so the lion fell in love in the lamb

Känner mig effektiv. Klockan är halv 12 och jag har redan
varit ute med hunden 1 timme samt ätit frukost =)


Nu ska jag kolla runt lite samt packa så det är gjort. I eftermiddag blir det hem till
älsk :)

20.27

Det kommer bli en bra kväll.
Mamma har köpt Maraboue Frukt & Mandel åt mig.
Längesen jag åt det nu faktiskt ^^


Anna Anka & Cheesecake

Ikväll är det dags att skratta åt Anna Anka igen.
Samt äta Cheesecake xD




Måndag

Haft allt annat än bra start på dagen.
1. Trillar i trappan på knutan, slår knäet.
2. Springer ner till tåget, får veta att det bytat spår. Springer till andra spåret.
Frågar konduktören så det är rätt tåg jag hoppar på. Ja det var det.
3. Tåget kör förbi Ramlösa och jag inser att jag är på fel tåg.
4. Hamnar i Landskrona och får sitta där i 30 minuter, tills rätt tåg hem kommer.
5. Köper en pucko och får magknip.
6. Hemma.

En bra sak är iallafall att jag fått in 3000 på kontot xD
Nu ska jag äta upp mina kelloggs, sen om en stund blir det långis med hunden. :)


Söndag

Sitter och äter frukost nu :)
Idag blir det Ikea & köpa flyttlådor, sen blir det antagligen film ikväll =)

Gym

Blev inga skor såklart.
Blir alltid så, att när man behöver något hittar man inte det. Sen när man inte behöver
något ja då hittar man saker.
Upptäckte även att hunden ätit upp skosnörena på mina andra converse också.
Typ halva delen av den delen man knyter skorna med. <,<
Tur han inte blev kass av det iaf :)

Nu sitter jag och tittar på när marcus gymmar ^^

Familia

Ska till Familia om en timme och se om jag hittar nya höstskor =)
Skulle egentligen ut ikväll med Sandra och emma men eftersom jag inte fått pengar
av ams än så blir det inget. Får ta det någon annan gång :)


Såg precis också i tidningen att Familia har 3 års jubileum nu denna helgen och att alla affärer har rea typ
så förhoppningsvis har skoaffärerna också det :P

Fredag

Precis kommit hem igen från Pålsjö skog.
Assos mår bättre så det är skönt ^^
Får se vad som händer idag, tänkte dock städa när Marcus är och håller träning senare
idag iaf =)

Trasiga skosnöre..

Assos har mått dåligt idag. Blandannat har han tuggat sönder
snörena på mina skor. Han har aldrig tuggat sönder något förr!
Well, han verkar må bättre nu så de tär skönt :)

Nu ska jag kolla på tv en sväng sen blir det nog sovdax. Om
jag inte tar och läser en stund :)

Torsdag

Varit i Lund och fått hörapparat, gick bra.
Dock är lund faktiskt en rörig stad! speciellt vid centralstationen när man ska hitta rätt
buss osv.

Sen efter det åkte jag hem till Glumslöv och hämtade hunden, sen nu är både han och jag
i hbg hos Marcus =)

Skånetrafiken.

och tydligen så ligger inte Biltema i hbg utan i ödåkra
eftersom mitt busskort inte funkade där imorse..

Nu är jag i glumslöv. Ska dock till Hbg igen om 30min. Väldans farande idag ^^

08,06

Tio över åtta och jag är vaken, anledning: Ska iväg och
göra ett test i svenska & engelska ^^ Enda delen jag är nervös över är engelskan.
Men det ska nog gå vägen.

Efter jag varit och gjort det måste jag hem till Glumslöv en sväng
och hämta kallelse till öronläkaren jag ska träffa imorron.
Kallelse till doktorn = buss & tåg för 20kr ^^

Kanelbullar!

Marcus är och tränar, jag ligger i sängen och käkar kanelbullar och kollar på
Hogan knows best ^^

mot storstan!

Nu ska jag ta hunden och gå ut en sväng.
Sen blir det att gå till bussen och åka hem till Marcus :)

That`s not my name

Dagens låt: The Ting Tings - That`s not my name xD

Höstdagsjämning idag och vädret skriker ju verkligen höst. Blåsigt & regnigt <,<
Precis ätit frukost och nu ska jag snart gå ut en längre runda med hunden och sen blir det ett bad :)


Hollywood & Anna Anka

Precis kollat på Svenska Hollywood Fruar, faktiskt rätt komiskt program.. ^^
Sen är ju Anna Anka i en klass för sig själv haha..


Svart & Vitt blir alltid bra!


Dagen D närmar sig!

Hemma från Malmö igen.
Gick bra hos tandläkaren, dagen D har numera fått ett datum också så nu vet jag exakt när
tandställningen åker. ÄNTLIGEN ^^

Sen efter vi varit i Malmö åkte vi till klintman och sa hej en sväng. Sen har jag varit ute en
sväng med Assos också. :)

Måndag & Malmö

Hemma i Glumslöv. Halsen är inte helt 100 annars mår jag bättre idag :)
Vilket är skönt för igår hade jag ont överallt i hela kroppen <,<

Nu ska jag och pappa ner till Malmö, tandläkaren samt köpa stativ till pappas kamera :)
Sen blir det inom Landskrona och sen hem :)


Söndag & Födelsedag

Igår var vi på kalas i klippan, marcus fyller år idag och hans bror fyllde i fredags så
dom hade kalas igår. Trevligt Trevligt.
Idag får vi se vad som händer. Blir säkerligen äta upp tårtan som blev över igår :P

Efter kalaset igår åkte jag hem en sväng till emma och jack. Överraskningsfest för Jack som fyllde år i i fredags tror jag? Trevligt där med. Åkte dock hem redan vid halv 12 tror jag hon var ^^


Fredag

Kom nyss in med hunden. Väldigt fint väder idag :D 
Idag får vi se vad som händer. Tänkte iaf dammsuga sen när
Marcus är iväg och håller träning :) Jo sen måste jag till apoteket en sväng också
för att köpa lypsyl :)

Torsdag natt

blev inget bloggande igår (onsdag), 2 års firande med bio och kina mat :)

Idag har vi bara tagit det lugnt. Samt varit och handlat present till marcus bror
som fyller år på fredag (imorron/idag) blir kalas i klippan på lördag. Sen fyller marcus år på
söndag :)

Nu ska jag låta hunden kissa en sista gång, sen sova :)

översvämning

Alltid trevligt & skoj att upptäcka man har en mindre översvämning på toaletten när man ska bada ^^
Duschkranens fel bara för den sprutar över vattnet ibland <,<

Tisdag

Tisdag och uppe med tuppen. Eller inte ^^
Vaknade för en timme sen ungefär :)

Mår bättre idag, dock fortfarande förkyld men känner mig endå bättre idag,
väldans skönt.

I eftermiddag blir det att åka hem till Marcus tror jag :)

And so the Lion Fell in Love with the lamb, What a Stupid lamb

Åkte med mamma en sväng in till landskrona, kollade i skoaffär samt
 köpte mat på donken ^^ Hittade dock inga skor så får ta mig till
Familia någon dag och kolla där, brukar hitta skor där faktiskt.

Sen nu har jag varit på Biblioteket en sväng. Fick lånat en bok som jag tänkte börja läsa nu strax
när jag hoppar i badet. :)


Makaroner

Dags att fixa mat. Funderar på att göra makaroner,
 snabbt, gott och enkelt ^^ Ska gå en sväng med hunden också så han för göra
vad han ska :)

Förkylning & Grey`s anatomy

Förkyld, så därför blir det bara att ta det lugnt idag.
Kolla på Grey`s hela dagen ^^


Igår tog vi det också lugnt hela dagen typ, var dock en sväng
i Klippan hos Marcus föräldrar samt handlade mat :)


Scream Queen & Saw 2

Halsen känns bättre.
bara näsan som inte är helt med nu :P
Blev väla en snabbis idag. Dock hittade vi inget där ^^
Hamburgare till kvällsmat, nice nice :)

Har precis kollat Scream queen på mtv. haha, tävling för brudar som är
skådespelerskor eller vill bli. Priset är iaf att vara med i Saw IV. Fräsigt värre :P
Hoppas dock inte kinesen går vidare ^^


Passande nog är det Saw 2 på tv vid 00,10 tror jag det var. Gillar ju egentligen inte
att se skräckfilm när jag är själv men slutar säkert med att jag ser den endå ^^

Lördag & sjuk

halvsjuk. halsen är mysko samt förkyld. Därför blir det en lugn lördag idag :)

11 september

Hemma från Halmstad igen. Trevlig kväll :)
Nu kollar jag på Flight 93 som går på 3an, riktigt bra film, me like xD

Funderar även på att göra en kopp te då halsen känns små skum.



Halmstad & Släktträff

Är färdig nu så väntar bara på att vi ska köra :)
Mamma har varit snäll och köpt ny klänning åt mig från Gina också.
Najs najs, sånt gillar vi xD


Ikväll blir det som sagt halmstad och släktträff. Både svenska
(som jag känner sen jag var nyfödd) och nya från ungern som jag aldrig träffat ^^


Halmstad

Hemma igen från Landskrona.
Smart nog hade jag glömt passet hemma så jag kunde såklart inte identifiera mig.
Well, fick leta upp min handledare där så fick hon identifiera mig. haha :P 

Nu är jag hemma igen och har precis varit ute med Assos samt postat viktigt brev ^^
Nu blir det att chilla ett tag sen duscha och åka till halmstad vid halv 4 =)

And so the lion fell in love in the lamb

Kom hem från älsk precis typ. Ska vara hemma över dagen, sen tillbaks till hbg ikväll :)
Nu ska jag snart in till Landskrona och få papper ifyllt av arbetsförmedlingen.
Sen i eftermiddag ska jag till halmstad med mamma och pappa för att träffa släkten :)

haha hände en smått sjuk eller ja. idiotisk sak imorse när jag var ute med hunden.
Går i lugn och ro sen hör man någon brud som skriker på okänt språk, vänder sig om och tittar åt hennes håll.
Då tar hon upp sten från grusgången och kastar mot mig & hunden?? väldans normalt. well, ignorerade henne och fortsatte gå. Kändes säkrast ^^

skogen

Uppe med tuppen. Eller inte ^^
Ska snart åka till skogen med hunden tänkte jag :)
Sen får vi se vad eftermiddagen bjuder på.
Ikväll blir det iaf Idol, faktiskt roligast i början när det är auditions ^^

Sol & Hjärup

Wow, varmt och skönt ute idag. Sånt gillar vi :P
Hemma i Glumslöv en sväng, marcus kommer dock snart och hämtar mig
så ska vi köra till hjärup och köpa nån musikutrustning till honom ^^
Efter det blir det åka ehm här igen och hämta hunden sen till Hbg igen :)

.

Allt gick bra i landskrona. Ska dock dit igen på torsdag
 och få ett papper ifyllt av ams. :)
Nu ska jag kolla runt lite. Sen bör jag packa
så jag är redo att åka hem till Marcus senare i eftermiddag. :)

Imponerad

Wow. Är nästan lite stolt över mig själv. RINGDE till Gina Tricot i Landskrona före jag åkte dit
och frågade om dom hade d tjag ska köpa ^^ vilket dom har. najs najs najs  xD

Klänningen får dock vänta 2 veckor tills jag fått pengar :D

Tisdag

Sådär. Har man fått i sig frukost också :P
Idag ska jag in till Landskrona på diverse ärenden sen hem till älsk senare idag :)


Sen är jag jätte sugen på oboy, så får nog ta och köpa hem det idag :P

.

Kom precis in med hunden från kvällens promenad. Så nu
behöver han bara kissa i trädgården före jag lägger mig :)
Skönt väder ute också faktiskt, inte för kallt, blåsigt och inget regn :P



Hur ska det tolkas?

Samtal med receptionisten på gamla gymnasieskolan

Receptionist: Hur var namnet?
JP: Sari, S A R I
Receptionist: Ja jag vet vem du är!

Ska man ta det där som en bra eller dålig sak, eftersom jag bara träffade henne typ
5 ggr max. :P

Let me sign

Hemma i Glumslöv hos päronen och hunden igen :)
Lyckades klanta mig imorse när jag tog fel busskort (tog marcus busskort av misstag som gått ut)
dock fick jag åka gratis så jag klagar inte ^^
Idag blir det lugnt vad jag vet. Ska torka av persiennerna på kontoret här uppe :) 

Sen igår kväll såg vi klart den förlängda verisionen av Sagan om ringen.
Denna gången somnade jag inte iaf ^^




Robert Pattinson - Let me sign <3


aldrig mera skräckis före jag ska sova.

Ska sluta se skräckfilm före jag ska sova, iaf när jag är hemma själv.
Låg och vred mig bra tag igår efter att ha sett SAW på femman ^^

Marcus sover och mamma kommer snart och hämtar Assos.
idag står städning på schemat samt att vi ska tvätta. :)


höst.

regnar fortfarande tror jag. Låter så iaf ^^
Nu ska jag snart ta sista rundan med assos och sen blir det film :)


Ska inviga min mössa på måndag. För nu är det höst på riktigt! både i månaden och vädret ^^

regnigt värre.

Alltid lika kul att vara ute med hunden när det börjar ösregna..
eller inte. Paraply hade vi såklart inte :P

The Haunting in connecticut

Ska ner och packa ihop hunden saker nu samt starta min dator och
slänga över en film på datorn, sen hoppas på att marcus vill se den med mig på söndag. ^^
För själv vill jag nog inte se den faktiskt eftersom det tydligen är en skräckis ^^


fredag

Hemma i Glumslöv en snabb visit. Varit och fixat med presenten till Marcus
har jag också hunnit med. Tänkte ta bussen tillbaka till Hbg igen med Assos
vid 12 tiden, hoppas det inte regnar då, såfall blir det blött och tråkigt ^^



Äppelpaj & Navy Cis

Bakat äppelpaj idag och den blev faktiskt helt okej :P
Nu har Marcus nyss stuckit iväg till jobb och jag ligger och tittar på Navy Cis :)
lika bra som vanlig :)

Nu blir det att titta på tv en stund och sen sova.
Imorgon förmiddag ska hem till Glumslöv och hämta Assos samt fixa med
Marcus födelsedagspresent :P

onsdag

Torsdag och regn i luften.
Igår så tog vi det bara lugnt. Åkte till Ica och handlade en sväng på kvällen :)
Idag får vi se vad som händer. Älsk ska jobba inatt iaf.
Sen kommer Assos imorgon till söndag tror jag :P

onsdag

älsking sover och jag sitter framför datan :)
Får se vad som händer senare idag :)

Igår blev det väla en sväng. Sen åt vi på Max, väldans gott :)
på kvällen såg vi den förlängda verisionen av sagan om ringen. Dock somnade jag
(som vanligt när vi ser film på kvällen typ ^^)

äventyr

Nu åker jag på nya äventyr ^^
Uppdaterar ikväll eller i eftermiddag :)

Frukost framför tvn.

Vaknade vid kvart över 9 av att hunden slängde sig upp i sängen. ^^
Gick upp till affären och  köpte frallor som jag nyss ätit framför tvn, haha har någon sett programmet
"Cheaters" någon gång? det är rätt sjukt om man tänker efter :P

Nu ska jag snart ut på en längre runda med hunden. Sen duscha och fixa till
mig så jag kan åka till Väla, och sen hem till Marcus :)

Varmt och skönt ute idag också :D synd det ska regna imorgon igen bara <,<

RSS 2.0