Ny film i skaran

Utbildningen var helt okej. Dock väldigt obekväma stolar men men.
Kim och Jill var där också idag så jag slapp sitta själv, skönt!

Sen påvägen hem var jag inom Ica Kvantum eftersom jag hade 20 minuter till tåget skulle gå
och tjoff så var man en ny film rikare. "Into the wild" om den är bra eller ej vet jag inte än.
Ska se om jag hinner se den i veckan, annars blir det på söndag :)


Vuxenpoäng

Måndag.
Skola till halv 1 sen Hsl utbildning till sommarjobbet ikväll.
Vuxenpoäng eller vad? haha

Söndag

Snart dags att sova, tuff helg. haha men
väldigt lyckad om jag får säga det själv :)



Söndag

Lyckad fest hos Louise igår haha!
Grillning stod på schemat, dock grillade jag inte utan åt mina korva råa. men iaf!
haha.
Idag blir det lugnt. Det känns konstigt nu nrä alla prov och läxor är klara, man inte har
inget att göra ju. haha :P


Stephanie tycke om ketchup på korven haha :P



Dessan & Jag 



Jag & Ems

Sen att jag hade på mig Steffis vinter/höst väst hela kvällen hör inte hit :P


Lördag



Tilda & Jag igår.

Det var trevligt igårkväll. Först var vi hemma hos Totti och hade förfest sen blev det Tivoli.
Dock var det inte överdrivet mycket folk ute så det var lugnt :)

Ikväll; Grillning hos Louise!


Utgång på ingång

Jag borde nog stänga datorn eftersom det åskar som sjutton nu. men men
Ikväll blir det oplanerad utgång med Louise och gänget!
Naajs!



Nyktra och glada!


Fredag

Jag; Men gör en u-sväng här då!
Ulrika: Okej "börjar göra u-sväng)
Jag; Bra!
Ulrika: MEN VAFAAN DET ÄR JU ENKELRIKTAT HÄR! Du kan ju inte säga åt mig att göra u-sväng på en enkelriktad väg.
Jag: nähä?


Och kvinnan tror att jag läser på vägskyltarna om det är enkelriktad väg eller ej.
Hallå, jag har inte ens körkort ^^

Told you!



"Sveriges största fiasko genom tiderna"

Det måste verkligen kännas kul för Anna att läsa det där senare ikväll/inatt eller imorgon bitti.
Men jag sa redan från början faktiskt att det inte skulle gå bra för henne :P

Jag slutar aldrig att överraska människor.

Ulrika säger:
käka du macka o va dricker du te!!!!hahahah har bara sett dig med cola hahahaha


såhär lät de när jag sa till Ulrika att jag skulle äta macka och dricka te. haha!


torsdag

plugg plugg och lite mera plugg står på schemat idag. haha :P

Fynd

Dagens fynd; Gammal bussbiljett från januari 2007. haha


Glumslöv



Hemma från schweiz och resan hem gick bra.

Förövrigt så har jag hittat min framtida soffa.
Ikea is the shit! <3


Lugano

Schweiz ar nice. 27 grader och sol ar inte helt fel.
Har jag inte helt fel heller sa har jag tillochmed fatt mig lite
farg pa armarna tillochmed. ^^

imorgon blir det hem till sverige igen sa da far ni battre uppdatering samt bilder
fran resan :)

Hejdå Sverige, Hej Schweiz!



Bilden är tagen från flygplanet förra sommaren :)


Skarsgård

precis sett Shutter Island med mamma och pappa.
Bra film faktiskt, dock något förvirrande men man förstod allt i slutet.
Så den får tummen upp ^^

Förövrigt så är Alexander Skarsgård min nya favorit. haha


onsdag

Packning och skolarbete är klart.
woho!

Snart Snart Snart

Skola till halv 11 sen har jag pluggat precis i två timmar typ.
Skönt nu är de bara två prov nästa vecka sen tar jag sommarlov ^^
Plus att jag åker ner till syrran i schweiz imorron så de blir avkoppling med.
Me like! :D

I wanna do bad things with you

Skola 10,30 - 11,30. Nästan lönt, eller inte. men men.
Efter skolan ska jag handla mat. Sen blir det raka vägen hem och
ta det lugnt resten av dagen. Plugga borde jag också göra. Samt börja tänka
på vad jag ska ha med mig till syrran när jag åker på torsdag :)


Jo sen lär det bli ett eller två. Kanske tre True Blood avsnitt med. haha

Jace Everett - Bad things <3

Min nya drog!

Hur i helskotta har jag kunnat missa True Blood?
Har sett 6 avsnitt nu ikväll. Det säger väll allt om vad jag tycker om serien? haha!
I love it! <3


upp till bevis!



Pappa tog hem säsong 1 och 2 idag från jobb. Så nu blir det att lägga sig i sängen och titta på
True Blood halva kvällen och hoppas på att det är lika bra som alla säger.


Måndag

Nu blir det skola.
Imponerande nog har jag hunnit sitta vid datorn hela 30 minuter nu imorse.
Orsak: Sovmorgon och jag gick upp tidigt.



Alexandra Burke feat Florida - bad boys <3

Det där med tid.

Jag är en person som gillar att vara ute i god tid när
jag ska iväg och sånt.
Antagligen är det därför jag oftast sitter färdig en timme före jag ska iväg osv.
Ännu värre är det när jag ska iväg utomlands/resa en längre bit.

När jag åkte till Fredde och Hanna i Västerås i mars satt jag på flygplatsen i ängelholm en timme och väntade typ.
På torsdag tänker jag sitta 2 timmar på kastrup och vänta när jag ska till syrran i schweiz.

Anledning till denna tidspress?
Jag hatar att stressa och vara nervös över att missa flyg/buss/tåg ^^

Söndag

igår då ja.
Först förfest med Louise hos kompisar till henne.
Sen gick jag till bishop Arms nere i stan och träffade Marie :D
haha satt och pratade gamla minnen från tiden då man gick på ridskola.
Dvs typ 8 år sedan! Trevligt var det iaf.

Sen gick jag och träffade Ulrika och Iren en sväng. Dock var jag trött och
inte på festhumör direkt faktiskt så jag åkte hem med 01,00 bussen :)


Idag: Plugg...

True Blood

Pappa har fixat så jag kan låna True Blood säsong 1 & 2.
Såklart glömde han bägge på jobbet igår så jag kan inte börja se
förrens på måndag.
Synd för det är riktigt film väder idag ^^



Lördag

Festen igår var trevlig.
Jag och pappa gick hem sist typ och var hemma vid 02,30. haha!

Idag är det tråkigt väder och jag har läxor att göra. ^^

it`s done!

Historian är nu mera klar och godkänd.
Så är det någon som är i behov av Historia A bok, säg till!

prov!

Jag ska ha muntlig examentation om 20 minuter.
Via webcam med en lärare jag aldrig sett.
Visste jag att jag skulle ha muntlig examen? Svar ja.
Visste jag att den var idag? svar nej.

Wish me luck haha!

Love makes us act like we are fools

Idag har det varit en riktigt lugn dag vill jag lova!
Nu funderar jag på att se någon film och sen sova.

Imorgon blir det 100 års fest!
Moster & Hennes man (jag antar han är morbror då?^^) har fyllt 50 :)


funderar

på att köpa en systemkamera i sommar när jag jobbat och får lön xD


Torsdag

Gårdagen var trevlig och lyckad!
Började hos Louise vid 18,00 - 19,00 sen åkte vi till stan vid 22,00 och
hem vid 01,00 ^^

 

Louise och jag :)



Tungbild som jag lovade ^^



Mini lördag!



Bild från helgen. Som vanligt blir det minst en räcka tungan bild varje fest.
Får väll se hur många det blir ikväll ^^


same same but diffrent

Alltid när jag ringer ahlin (dvs några ggr i veckan)
låter det likadant!

Jag: Heeeej!
Ahlin: Tjohoo!
Jag: Läget?
Ahlin: jodå det går.
Jag: Vad gör du?
Ahlin: Jag väntar på mat/Jag väntar på duschen/jag väntar på hårfönen.

ALLTID ringer jag när den kvinnan väntar på någonting.
Fast ibland har jag tur. Då sitter hon och spelar på datorn så då har hon tid att prata mer än 5 minuter haha

Men det är lugnt Ahlin, Du är min bästa vän i vilket fall som helst och jag älskar dig trots att du är en busy woman!


Du har ringt fel!

Tant i telefon: HEJ! Har jag kommit till bengt?
JP: Eh, nej du har hamnat fel :)
Tant: Är du säker? För det är detta numret jag alltid ringer för att komma till bengt!
Vilket nummer har jag ringt då?
JP: 73***. Du har nog hamnat fel :)
Tant: MEN JA! det är rätt nummer ju! Men hur länge har ni haft detta numret då?
JP: erhm så länge jag kan minnas?
Tant: haha ja okej, ja då har jag nog ringt fel.


herregud.. Det jag sa från början ju. :P

Sommar 09

Hittade bilder från sommaren 09 precis

























Ahlin & Sara gungar



Jag & Malin på emmas 20års fest :)






Schweiz i juni. Världens sötaste Aston xD

Ledig måndag

Hoppas min nya klänning jag beställde igår hinner komma till Onsdag.
Då blir jag ruskigt glad. haha

Idag; Studiedag, städa här hemma samt plugga :)


hmm



Är ruskigt sugen på att göra en liknande tatuering.

Jag menar, stjärntecken kommer jag ha samma hela livet och i nacken kan man dölja den bra och
enkelt :P


Plan B - She said

http://www.youtube.com/watch?v=rQjh9H-ymK4&feature=fvst 

Bra låt!


Söndag

Hemma igen.
Vaknade hos louise vid halv 10 och kunde inte somna om så jag drog heeem!
Hunnit äta frukost samt gå en halvlång runda med hunden.

Igår tog jag och Louise det bara lugnt, var duktiga och gick en lång runda på kvällen.
Sen såg vi film "The Hole" eller vad den hette, halvskum men helt okej. Sen efter det började vi se på
"10 orsaker att hata dig" fast jag halvsov efter en halvtimme typ haha så jag gick och la mig ^^

Idag blir det att ta det lugnt hela dagen. Eventuellt plugga. :)



Jag & Lotti i fredags :)


Lördag

Igår blev det ändrade planer så det blev spontanutgång med
Louise, lotti och oscar. Tivoli och trevligt som tusan.

Dock missade jag och louise sista bussen hem så blev att vi fick ta 05,00 bussen hem.
Var hemma vid tjugo i sex. Lagom pigga, eller inte haha. Sov till halv 3 ^^


ikväll blir det godis och film. Lugnt med andra ord :)

Helg

Äntligen helg. Sen om det blir lyckad eller inte märker vi haha.
Skolan var lika flummig som vanligt, nästan iallafall.
Vår klass är underbar, delar av den iallafall! <3

Nu blir det att gå ut med hunden om en stund sen packa och
ta sig in till Hbg vid fyra tiden. Sova hos A idag sen får vi se var jag sover imorgon.
Om det blir hos honom eller hos Louise.

Eftersom morsan ska ha hem folk från skolan över helgen är jag och pappa "utslängda" haha!

Varför bpr jag inte i sthlm?



!


Joel Kinnaman

Är min nya idol.
Sen att jag inte har sett "Snabba cash" än hör inte hit haha!
Snygg är han iaf!


Shiloh



Jag har sagt det förr och jag säger det igen.
Brad Pitt & Angelina Jolies barn Shiloh är grymt söt!


Torsdag

Jag har en känsla av att jag kommer få springa till bussen om 5 minuter.
Brukar bli så när man är klar i tid och hamnar framför datorn haha!

Eller så tar jag tåget 20 i 8, men ja. vi får se haha!


15 saker ni kanske inte vet om mig..

15 saker ni kanske inte vet om mig..
1.
Jag har aldrig haft långa naglar i hela mitt liv. Nagelbitare for life typ..
2. Har imponerande lokalsinne!
3. Choklad narkoman, maraboue is the shit!
4. Dålig på att laga mat. Jag kommer leva på köttbullar och pulvermos när jag flyttar hemifrån.
5. Tycker om att åka bil och sitter oftast tyst ^^
6. Älskar Volvo, suprise suprise haha!
7. Har många vänner men 4 som står mig närmast!
8. Älskar att bada i badkaret.
9. Är skånsk men har aldrig ätit spättekaka eller vad det nu heter.
10. Haft marmelad som pålägg dom senaste 15 åren varje morgon.
11. Har låg humor och skrattar åt det mesta.
12. Skickar hellre sms än ringer.
13. Kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt. Hade jag gått upp normalt hade jag varit fet.
14. Har ett wii som jag aldrig spelar på.
15. Är inne på Gina tricot minst 1 ggr i veckan.

Min sommar är räddad.

"Du kan räkna med att få jobba hela sommaren :) "

Dom orden gjorde min dag vill jag lova. 10 veckors jobb :D


Onsdag

skola till halv 11, så var hemma vid 11,00. skönt!

Just nu sitter jag och tar det lugnt. Pratar med Louise på msn. sköj sköj :) 

Använde nya parfymen som jag fick av Kim & Sandra i födelsedagspresent och WOW 
jag luktar sommar numera! Luktar väldigt gott gör den <3
Flaskan är snygg också :P


Tack!

Stort tack till Jenny http://designbyjennie.blogg.se/ för den nya designen =)


Tisdag

planen igår var lugn hemma kväll.
Men det blev att jag åkte hem till A och sov där istället.
Såg film "Nycklen till frihet" och den var väldans bra.
Dock hade vi bestämt redan före vi startade den att vi inte skulle se hela
eftersom den är mer än 2 timmar lång. MEN det blev ändrade planer och vi såg hela filmen.
Suprise Suprise. Somna gjorde vi vid 02,00 inatt så jag är lagom sliten idag haha!


I eftermiddag blir det lugnt. Ska snart ta ett bad tror jag. Sen göra lite läxor osv =)


Måndag

Skola idag då igen ja.
Roligt faktiskt. Dock saknades mer än halva klassen. Som vanligt med andra ord ^^
Hade håla två timmar så vi åkte ner och fikade på Maddes. lika gott som vanligt.
Sen pratade vi om krig. Enligt mig blir inte Sverige inblandat och det kommer inte bli något världskrig
sålänge vi lever. Men enligt dom andra 3 kommer det bli större krig i världen inom 10-20 år.. 

Well, jag ska ha all hårsprey som finns så överlever jag iaf. hahaha!

Resten av dagen blir det att göra historia så det sista uppdraget blir klart och förhoppningsvis godkänt.

Väntan är över



Imorgon får jag äntligen börja träffa mina monkeys from mars 5 dagar i veckan igen. :)
Som jag saknar er!

söndag hela dagen

Vi borde haft lov nu efter praktiken och inte veckan före.
För så trött jag är nu. ja det är nästan imponerande haha.

Dock blir det endå lite plugg ikväll. Känns som jag har en del att göra till onsdag.
Men det löser sig, de gör det alltid haha.

Windtalkers

Ikväll blir det chill som sagt.
Krigsfilm och sängläge är det som sker.
Windtalkers som går på sexan. Nicolas cage och peter stormare.
Då borde den vara bra ju? ^^




Lördag

Lördag idag men känns som söndag.
Landskrona var riktigt lugnt imorse vill jag lova.
Och på tåget in 06,40 imorse var det ungefär jag och 10 andra personer.
haha.

Sista dagen på praktiken imorgon sen är det skola igen. Skönt faktiskt, för jag saknar vissa
av personerna i klassen :)


RSS 2.0