lista 2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
En hel del saker :) 

Höll du några av dina nyårslöften?
Vad jag minns hade jag inga löften för 2010

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Bekanta till mig blev föräldrar ja.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Jag vet faktiskt inte, en vettig karl? ^^

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

Vet inget särskilt datum ^^

Vad var din största framgång 2010?

Att jag börja skolan? Extra jobba?

Största misstaget?

Det finns väll ett eller två sådana ja.

Bästa köpet?

Kameran. Helt klart!

Vad spenderade du mest pengar på?

Ny kamera och kläder. utan tvekan kläder.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Om vi bortser från att jag blev singel och därmed mådde dåligt i Februari.
Så har jag nog mått lika bra som annars.

Hur tillbringade du julen?

Jobbade till 14,00 sen var jag med familjen.

Blev du kär i år, i vem?

Nej, inte riktigt kär.

Favoritprogram på TV?
Grey`s anatomy! Samt How I met your mother & Big Bang theory! <3

Bästa boken du läste i år?

Twilight böckerna. what else?

Största musikaliska upptäckten?

Minnah Karlsson? haha nä men jag vet inte. Har lyssnat på samma musik detta året som 2009.

Något du önskade dig och fick?

komma in på skolan? haha

Något du önskade dig men inte fick?

Nej jag har varit nöjd detta året :)

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Hade praktik tror jag.. haha

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mitt år har varit bra :)

Vad fick dig att må bra?

Vänner, familj, musik.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Robert Pattinson!

De bästa nya människorna du träffade?

Det är ofantligt många. Allt från massa folk i HBG till alla i skolan osv :) <3


Nyårsafton



Nyårsafton idag då ja (om nu någon mot förmodan skulle ha missat det?)
Det blir dock lugnt för mig idag. Eftersom jag börjar jobba 07,00 imorgonbitti.
Ska hem till Sara ikväll, så det blir väll en cider eller två max ^^



Det är tydligen bonden som gäller!

Jag och My disskuterade den perfekte mannen tidigare.
Och vi kom fram till följande (jag kom fram till följande)
Han ska ha en bondes temperament & sätt att vara på. Sen klädstil som en stadsbo.
Frågan är nu bara var man hittar en sådan kombination? ^^




och jo, jag drömmer fortfarande om
Robert Pattinson jag menar, BARA KOLLA PÅ HONOM!


2010 is over.

 

Nyårsafton imorgon då ja.
2010 har gått fort, fast de säger man om varje år dagen före nyårsafton.
2010 då.
Hänt en hel del i år. Både bra och mindre bra saker.
Enda jag kan säga om 2011 nu är att det kommer bli ett AMAZING år!


Grå dag i skåne





Minnet är kort.

Tidigare idag före jag gick upp till macken och hämtade paket.

(Jag)
- Jag ska gå till macken nu! Haaaaaaaj!

(Elin) DU!!??   (Samtidigt på msn rutan)

Elin har skickat en vibb 

Elin har skickat en vibb

Elin har skickat en vibb 

Elin har skickat en vibb

Elin har skickat en vibb 

Elin har skickat en vibb

Elin har skickat en vibb 

Elin har skickat en vibb

Elin har skickat en vibb 

Elin har skickat en vibb

(Jag) - Ja?

(Jag) - Jag har en finne vid min mun som liknar ett munsår.. 


Så tror man det är något jätte intressant eller viktigt. Alternativt något
extremtroligt hon ska säga. Så bara säger hon att hon har fått en jäkla finne..
Jag sa att vi skulle disskutera den när jag kom tillbaks från macken.
Jag kom hem vid 14,00 och vi har fortfarande inte disskuterat den än.

Tur att hon har kort & dåligt minne! ^^


Horn

 

Sitter och lyssnar på Melissa Horn.
klockren är vad hon är!  

Favoriter med Melissa;
"Jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut"
"Lät du henne komma närmre"
"Falla fritt"
"När det äntligen är över"


bubbleroom kan de där med paket.



Det känns lönt att man får såhär stort paket när
man bara beställt en sjal ^^


The time

Okej. Dåligt uppdaterat här men jag har inte gjort så mycket senaste dagarna.
Igår var jag iallafall med Ahlin på väla. Julrea stod på schemat.
Dock hittade ingen av oss överdrivet mycket.
Jag fick med mig en skjorta hem iaf. Samt smink och sånt skoj!
Sen idag var jag i Landskrona med mamma en sväng. Blev ett linne och hårfärg som åkte med hem.
Hårfärgen sitter jag i med just nu.
 
 Dags att bli mörkhårig igen känner jag!




sist jag hade mörkt hår, 2009 :)


Det där med skräppost på mailen!



Jag fick mail ang bilen på garageuppfarten.
Nu till två stora frågor.
1. Vem är den här Filip?
2. Vilken bil? Jag har varken bil eller körkort ^^


Juldagen










Julafton

Julklappsleken är helt klart min grej!


Nyårsskor check!

Blev som sagt Väla med Nina. Chloe vart också med. Trevligt trevligt.
Vi vart på Bali och i Fleninge med och tittade. Blev bjudna på fika både på Bali och i Fleninge.
Dom affärerna vet hur man skaffar kunder dom!
kvällsmat på Ikea sen gick vi en sväng på Väla.
Hittade året snyggaste skor som jag tänker köpa på måndag om dom finns kvar.
Sen att jag kommer bryta vartenda ben i benet när jag har dom kan vi disskutera en annan dag xD


Somliga straffas direkt!



Jag frågade Elin vad man kunde ha på sig dagen till ära. Hon säger jeans och kofta.
HAHA jag har dock enbart jeans när jag jobbar. Knappt då ens..!


21 december

Idag blir det väla med Nina.
Härligt värre. Dock har jag inga pengar och julklappar har jag redan
köpt.
Så jag är enbart sällskap och rådgivare. HAHA!


Dock ska jag se om jag hittar något att ge Denise när vi jobbar på julafton.
Eftersom hon skickade sms imorse "Jag har köpt julklapp till dig :D"..
Stress hon satte igång där hos mig istället. :P


Cartman!



Dagens jullåt.
Eric Cartman - Oh holy night.
HAHAHA!


Boufant



Coolaste frissan or what?
jag gillar verkligen när de går upp en massa där bak :P


Minnah Karlsson gav mig en ny ide..

http://www.youtube.com/watch?v=f0hmgyxDdxA&feature=related



That`s it! hädanefter blir de mer 60tals inspiration för min del.
Det är ju hur coolt som helst! :D


ja jisses





Haha jo dom har nog en del att jobba på ^^,


Handboll

Kollat handboll. Damer, Norge - Sverige.
Norge vann, jäkla tramserier! well, Grattis till Norge iallafall ^^,


spännande värre!



Intressant detta.
Planen var att färga håret mörkt idag men morsan köpte fel färg och kommer hem med gyllen/natur brunt typ.
Jag har dock en känsla av att de kommer se ut som vanligt dock utan utväxt ^^,


19 December

Somnade vid 22,15 igår. En lördag..
Snacka om att jag måste vänja mig vid att vara uppe snäppet längre nu.
Jag menar. Jag har lov. Det är nu jag har chansen att sova länge och vara uppe
länge. Men nä då somnar jag vid tio och vaknar vid åtta. ^^

Idag blir det lugnt. Pluggat en sväng nu på morgonkvisten.
Sen i eftermiddag kommer mormor och morfar på middag.
Tänkte även ut och fota lite idag. Ser ut som om de blir fint väder!


minnesvärda repliker!

Girl: What are you?
Sheldon: I'm gonna give you a hand: weawww.
Girl: A Choo choo train?
Sheldon: Clouse! weawwww
Girl: A brain damaged choo choo train?

Penny (as barkeeper): OK Sheldon, what can I get ya?
Sheldon: Alcohol.
Penny: Could you be a little more specific?
Sheldon: Ethyl alcohol ... 40 milliliters.

Sheldon: Why are you crying?
Penny: Because I'm stupid!
Sheldon: That's no reason to cry. One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad.



Penny: Howard, not with a thousand condoms would I let you have sex with me.
Howard Wolowitz: So you're saying there *is* a number?


Ikväll blir det maraton!


18 december

Snöar en massa. - JP GOES VERY HAPPY!
Hunnit med en hel del hittills idag.
Köpt julgran med mamma, städat rummet och varit ute med hunden.
Sen nu ska vi snart till Ikea samt väla och kolla runt.
Heldag med päronen med andra ord.


JULLOV!

Jullov med start idag och en månad framåt.
RUSKIGT skönt! Jag behöver sova ut rejält om vi säger som så.
Kaos när jag skulle till och från praktiken idag.
Imorse var det dock värst. Fel med något tekniskt i Lund så de tåget jag satt på skulle
bara köra rätt igenom lund.
Fick hoppa av i kävlinge där det skulle stå ersättningsbussar och vänta. Tji
fick alla vi som hoppa av. Fick stå där i 40 minuter och vänta. Inte okej.
Hej och välkommen förkylning typ..
Sen hem var det också försenat så jag fick åka inom Landskrona och byta till buss där.
3 timmars pendling idag sammanlagt haha.

Fredagen blir lugn. Ska strax ta ett varmt bad, sen blir det film eller något senare ikväll :)


Operation

Varit med på 2 operationer idag.
Riktigt häftigt om jag får säga de själv ^^,

Utöver det så har de inte hänt något mer idag.

Nu är det bara 2 dagar kvar på praktiken. Sen kan man bli människa igen.
Sova längre än till 04,45 och blogga mer. hahaha


Vit jul?



Ge mig snö istället för isbana tack!
Jag vill ha en vit julafton om 11 dagar ^^,


Träningsvärk från ingenstans?!

Man kan ju allt fråga sig varför jag har träningsvärken from hell i låren?!
När jag inte tränat senaste erhm året? ^^


Lucia

Dagens tack går till Jenny som hjälpt till med ny design
http://jennsiii.blogg.se


Förövrigt idag är det Lucia. Såg ett halvt luciatåg komma springandes
när jag var ute med hunden. Trevligt värre! haha
Ledig idag vilket är skönt. Blir att städa på rummet samt plugga lite.


Om jag vunnit hade jag kommit ihåg!



Det var trevligt hos Nina. Spelade förfest spelet och om jag ska vara ärlig
minns jag inte vem som vann?
Med andra ord så kan det inte ha varit jag. För det hade jag kommit ihåg.
Dock minns jag att jag ledde nästintill hela tiden.. haha

Sen blev det en sväng på stan, Stinsen och Bakom.
Dock var jag hemma redan vid 01,00.
Faktiskt skönt att vara hemma tidigt för en gångs skull efter en
utekväll :)


Låtar och sammankoppling..

Okej det där med att man tänker på en person när man hör en låt är rätt skoj.
jag har ett par sådana låtar.

När jag hör;
Black Eyed peas - I gotta feeling så tänker jag på Ulrika
Hoffmaestro - Highwayman så tänker jag på Kim
Joddla med siv så tänker jag på Nina
Eddie Meduza - Dra skinnet så tänker jag på Karolina
Magnus Uggla så tänker jag på Sandra E
Beyonce - Single Ladies så tänker jag på Ahlin.



Det är ungefär som att jag ALLTID lyssnar på Timbuktu - Vi drar till Malmö dom få gånger
jag åker till Malmö.. :P


11 December

Jay Smith och Minnah Carlsson gick vidare till Idol-finalen i Globen.

Jaha, Jay vann Idol 2010.  Vilket är bra om ni frågar mig. Han må inte vara särskilt aktiv på scen men hans röst är unik och bra. Samt att han är Helsingborgare ^^ 

Slutade vid 13,30 idag. Skönt. Sen börjar jag 13,00 imorgon så vi får se om det
händer något skoj nu ikväll eller vad som händer :)


Lund

Mot lund och praktiken.
Blir antagligen inte mer uppdaterat här förrens imorgon eftermiddag. Eftersom jag är hemma
vid tio ikväll och börjar 7 imorgon bitti. med andra ord, jag deckar direkt när jag kommer hem ikväll ^^


julstämning.

Okej.
Min julstämning är på topp denna morgon. Om det har att göra med
att jag dricker varm oboy ur tomteglaset samt lyssnar på jullåtar eller att det är snö
ute och 15 dagar kvar till julafton har jag ingen aning om.
Antagligen allt?



Mot Svalöv!



Sitter och väntar nu på att Ulrika ska komma och hämta mig ^^
Hem till henne i svalöv. Förövrigt har jag inte varit i svalöv sedan jag tog studenten för 2½ år sen haha!


Onepiece

OnePiece Gray (LW) 

That`s it. En del av lönen i Januari kommer gå åt en Onepiece.
Måste vara hur skönt som helst ju? :)


Ica maxi..

Igår köpte jag Ecilpse på Ica maxi.
Nu ikväll var planen att jag skulle bädda ner mig i sängen och kolla på filmen.
Startar den, allt väl så länge som reklamen rullar.
Filmen startar och ljudet dör.. wtf? Man kan inte se film utan ljud.

Kallar på pappi som är bättre på tekniska prylar än mig. Dock utan resultat.
I veckan är det jag som tar mig till Ica med mammas kvitto och bytar filmen vill jag lova!



Svar ja, jag vet att det är tillverkarnas fel, men för tillfället går min frustation ut över Ica maxi istället.


Ica maxi..

Igår köpte jag Ecilpse på Ica maxi.
Nu ikväll var planen att jag skulle bädda ner mig i sängen och kolla på filmen.
Startar den, allt väl så länge som reklamen rullar.
Filmen startar och ljudet dör.. wtf? Man kan inte se film utan ljud.

Kallar på pappi som är bättre på tekniska prylar än mig. Dock utan resultat.
I veckan är det jag som tar mig till Ica med mammas kvitto och bytar filmen vill jag lova!



Svar ja, jag vet att det är tillverkarnas fel, men för tillfället går min frustation ut över Ica maxi istället.


Ica maxi..

Igår köpte jag Ecilpse på Ica maxi.
Nu ikväll var planen att jag skulle bädda ner mig i sängen och kolla på filmen.
Startar den, allt väl så länge som reklamen rullar.
Filmen startar och ljudet dör.. wtf? Man kan inte se film utan ljud.

Kallar på pappi som är bättre på tekniska prylar än mig. Dock utan resultat.
I veckan är det jag som tar mig till Ica med mammas kvitto och bytar filmen vill jag lova!



Svar ja, jag vet att det är tillverkarnas fel, men för tillfället går min frustation ut över Ica maxi istället.


Vi har alla varit små.



LITEN JP!


7 december

Ledig idag så planen är att dagen ska ägnas åt plugg.
Dock har jag halvt migränanfall. well, de får gå endå!  


Glädje

Lycka är att hitta 500kr i sparbössan!


Snö snö mera snö!


Snökaos

Dags att tvätta sängkläderna nu, sen ut med hunden en runda.
Får nog ta och skotta garageuppfarten också för det syns inte längre att jag gjorde det imorse.
Snöstorm is the shit!


Pics from yesterday



Ahlin & Magnus



Jag posar för friska livet.



Medans Ahlin inte är lika glad för att posa ^^



Haha ^^


party!

Ikväll är det vi två som gör Veberöd och Lund!
Förfest hemma hos Magnus i Veberöd sen in till Lund och fira Petra som fyller 20 :D




Här behövs inte skräddare för att lösa problem!

Okej, min ena favoritklänning gick sönder smått när den tvättades efter halloween.
Idag åtgärdade jag problemet med enbart en sax.
Man behöver inte vara skräddare för att klara av att lösa klädproblem ^^



Del av klänning som inte får följa med på fler fester och äventyr.


Cause I`ve the time of my life!

Sitter och lyssnar på Black Eyed Peas - The Time.
Ska strax ut en sväng med hunden och sen bada så det är gjort.
Som vanligt kommer jag säkert sitta och vara klar långt före jag ska iväg.. ^^


4 december 2010

Och ungefär lagom till det att jag bäddat ner mig igår börja jag få
massa sms från folk som vart ute haha!

Nu ska jag snart ut med hunden på långrunda så det är gjort, sen måste jag slå in Petras presenter
samt bada och bli fräsch, eller ja. Fräschare än jag redan är haha!  


Här är det inte solariumen som gäller!

I Norge är det inte  på solarium och hos thaimassörer som man får happy ending!

Till: Linn
Sms: Hei Linn. Må bare spør om du kunne tenke deg å være elskerinnen min om du får penger. Jeg trenger virkelig en nå.. Du har flott kropp og slik jeg liker jenter, lang og slank.. Du kan tenke på det. Blir ikke før 11 des om kvelden på et hotell i Oslo. Om du skulle like det. Ha en fin kveld og flott dag imorgen, du er kjempe flott og jeg liker deg. Hilsen brynjar. Håper dette kan bli mellom oss. Klem
Svar:
 

Förklaring: En frisørkund till mig som kom med detta erbjudandet. Tror han fått fel uppfattning om vad jag egentligen jobbar med. /Linn


(från www.felsms.com)


äntligen fredag!

 
(bild från google)

Äntligen helg och jag är ledig. woho! Fick se Lumbalpunktion på praktiken idag.
(dom tar ut vätska ur ryggmärgen för att undersöka) HÄFTIGT värre!

Imorgon blir de fest i Lund och idag blir det bara slappekväll med film :)


Ni får ursäkta.

Svar ja, jag vet det blir dåligt uppdaterat här för tillfället men de får ni tåla 2 veckor till.
Eftersom jag knappt sitter vid datorn nu när jag har praktik och går upp 04,45 om morgnarna.
Ni förstår, tiden hemma går åt att äta, rasta hund, duscha och sova inprincip haha ^^
Iallafall när jag har praktik från 07,00 - 16,00 ^^


Väla igår med kvinnorna (Ahlin och Sara) igår.
Trevligt, 5 timmar på väla är lagom. haha
Kom hem med ny jacka, klänning, ring och film (pulp fiction <3)

Kvällen blir lugn. Käka tacos med mammi och sen är det Grey`s klockan 9 :)


RSS 2.0