Ystad & Vigs ängar

Dålig uppdatering JAG VET!

Well nu är det vår och inte vinter längre så då kanske de kan bli en mer seriös uppdatering här med.
Vi märker helt enkelt!

Idag var vi i Ystad med skolan, jag ska flytta dit. That`s it! Ystad är najs!
Tittade på ett äldreboende, intressant om vi bortser från att vi inte lärde oss något nytt direkt.
Dock var hemmet snyggt, inte många äldreboende som kan skylta med att dom har spa-avdelning!



Ystad.


dagens lunch; potatismos med himmalagade köttbullar & lingen.
Den bruna brevid var någon vinäger historia. Dock liknar det chokladsås..


.

Daniel; Ska ni ut ikväll?
Jag; Ja, 57an i Ängelholm.
Daniel; ah fan! hbg?
Jag: nej ängelholm..

Och folk frågar MIG ibland om jag är vaken när jag pratar med dom..


jag stressad? nänä!

Om jag säger såhär: Jag har prov på onsdag nästa vecka och har inte
köpt boken än. Förstår ni min stress då?


.

"Holy roly, me, oh my, you’re the apple of my eye"

Att se eller inte se Big Brother

Jag hade planerat att se Big Brother nu 22,00 på kanal 11.
Men sanningen gott folk är att jag helt enkelt inte ORKAR!
jag är helt slut om kvällarna, även om det varit en dag som idag då jag varit hemma och fixat hela dagen.
Jag antar att de får bli Big Brother en annan kväll alternativt aldrig?!




<3



tre bilder från dagens långrunda.
Dessvärre lyckades jag inte göra dom större, men de får gå endå!


Home is wherever I’m with you

Edward Sharpe and the magnetic zeros - Home

Alabama, Arkansas, I do love my Ma & Pa
Not the way that I do love you

Holy roly, me, oh my, you’re the apple of my eye
Girl, I’ve never loved one like you

Man, oh man, you’re my best friend, I scream it to the nothingness
There ain’t nothin’ that I need

Well, hot & heavy, pumpkin pie, chocolate candy, Jesus Christ
There ain’t nothin’ please me more than you

http://www.youtube.com/watch?v=3HNY0rx2fw4


Lista.

10 FAVORITER

Färg:
ljusa färger. Imponerande eftersom mer än hälften av min garderob är mörka kläder..
Mat: Potatismos.. sen om de är fiskpinnar eller köttbullar till kvittar. Köttbit går också bra!
Band: Inget speciellt nuförtiden faktiskt. Förr Mando Diao, Nu allt!?
Bok: Twilight!
Sport: Ointresserad. Faktiskt..
Årstid: Våren & Sommaren
Veckodag: Fredagar. 
Glassmak: Daim! Alternativt blåbär på pistachia!
Tid på dygnet: Eftermiddag.
9 FÖR TILLFÄLLET

Humör: Trött & lugn
Smak: inget?! käkar/dricker inget just nu så..  
Kläder:  Svarta leggins, grå klänning från H&M.
Bakgrund: bild på assos.
Nagellack: inget.
Tid: 22.16
Omgivning: mitt rum samt snarkande hund i sängen.

6 HAR DU NÅGONSIN

Dejtat någon av dina nära vänner: Nej.
Brutit mot lagen: Har jag säkert gjort.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: I badkaret
Varit med på TV: Nej
Kysst någon du inte känner: Yeah.

2 VAL

Kaffe eller te: Te, jag har som sagt inte lärt mig dricka kaffe än.
Vår eller höst: Båda är fina på sina sätt :)

1 ÖNSKAN:
9 Juni så skolan är klar, over & finito!


Måndag

Och om vi bortser från att jag knappt bloggat senaste tiden så är allt som normalt här hemma.
Full rulle i skolan, men jag är lika glad för det. Eftersom det enbart är 2månader kvar nu inprincip. PLUS att
jag fick sommarjobbet på KK i Lund! :D Vilket det även finns stor möjlighet till att jag får vikariat efter sommaren med. Alternativt timanställning. JP goes very happy!


Denna vecka är det bara skola på torsdag också, dvs plugga hemifrån 3 av 5 dagar.. Skönt det med!



Bild från helgen. Jag och Babbi på Dickens.
svar JA jag vet att det är suddigt i ena hörnet/mitt på bilden men jag upptäckte
 lagom tills det att jag skulle åka hem att linsen var skitig. Så ja.. haha


Födelsedagspartaj!

NU ÅKER JAG IVÄG OCH FIRAR CARRO! :D


Fredag

Och eftersom all snö är slask nu (dvs så fort man går i den blir de vatten) så struntar jag i snöänglar..
denna gången med!

Nu blir det ett bad, sen snabbt in till L-krona med mamma och köpa strumpbyxor, blå klänning = blåa strumpor.
Med andra ord; Klänningen från nelly passa och ska invigas ikväll hos Carro =)


Hej mitt vinterland (igen!)

Snöar ute. Inte okej alltså, dock tänker jag tvinga babbi att göra snöängel
 med mig imorgon om snön ligger kvar. Orsak; Jag gjorde ingen snöängel sist det var snö.
Trots att jag pratade en massa om det..


YES!

 

Fick sommarjobbet på kvinnokliniken i Lund, börjar inprincip direkt efter att skolan är
slut 9 Juni! :)


American pancakes!



På fredag morgon ska jag göra Amerikanska pannkakor. OM det så kommer innebära
att hela köket brinner upp!


Tisdag

Tänkte gräva fram skinnjackan idag och inviga den för detta året!
Får dock hoppas jag hittar den först haha!

Skola idag mellan 12,00 - 14,00 sen plugga till prov imorgon!


Delad glädje

Ena sänghalvan är min och andra är hundens,
det är delad glädje över att jag har dubbelsäng helt enkelt!




Godnatt!


Man ställer ju upp för laget!



Fika nu på kvällskvisten. Nom nom nom.
Snubben i kassan var tydligen en 10poängare enligt sällskapet och han skulle därför vara med på bild.
För att de  hela inte skulle se helt sjukt/dumt ut så får ju vi som sitter åt hans håll offra oss (läs; jag fick offra mig) ^^


.



Jag & Malin på utposten igår :)



Now they come again all these soldiers without shame

http://www.youtube.com/watch?v=VPaCO6Tu1OU&feature=fvwrel 

En låt jag gillat sedan första gången jag hörde den och fortfarande får gåshud när jag hör.
Utan tvekan en av Mando Diaos bästa låtar!


Tisdag

Har precis duschat och håller nu på att fixa mig.
Först blir det studiebesök med skolan, sen direkt till Väla med Ahlin och Sara!
Väldans längesen nu som vi träffades så det är bannemig på tiden, dock pratar jag med Ahlin varje
dag i telefon, men det är inte samma sak som att träffas och umgås..



<3


Today is a good day!

Idag är en dag då saker och ting bar flyter på som det ska :D
Fått veta om en till jobbintervju nu. NAJS NAJS! HÅLL TUMMARNA GOTT FOLK!

Förövrigt ska jag kolla förlossningsprogram nu klockan 21,00 på fyran. "En unge i minuten"
svenskt och allt! :)

 

Bild lånad från google .


Pantad vs Klantig



Alltså. Ibland är det så jag själv blir imponerad över hur pantad jag själv är emellanåt.
Suttit x antal timmar idag och renskrivit skolarbete samt gjort fler uppgifter till skolan.
Sen nu vid 17,00 när jag tänkte skicka in allt så märker jag att inte ens hälften är kvar i
word dokumentet. Bra jobbat JP du har sparat över det gamla med det nya!




Sen kallade jag Elin för klant när hon mailar iväg ett tomt mail till sin lärare, well.
Jag antar att gud straffar vissa direkt?


fräckis!

Tycker vi startar söndagen med en fräckis!

En kvinna ligger i förlossningsrummet med värkar och skriker
:
- Jag orkar inte mer! Ge mig bedövning!
Sen vänder hon sig till sin kille och säger:
- Det här är ditt fel, din jävel!
Killen svarar lugnt:
- Om du minns så ville jag köra in den i andra hålet på dig men du vägrade för att det "skulle göra så ont"..

Smycke

Armsmycke blandade kedjor 
Bara jag som tycker att det armsmycket från http://www.bycelina.se/
är coolt?


Fredag och Jay Smith

Fredag fast det känns som Lördag..
Ikväll blir det utgång i Helsingborg och förfest i Åstorp, trevligt värre.
Vi ska se Von Benzo (Jay Smiths band för er som inte har koll) och jag kan inte direkt
någon av låtarna. Men strunt i det!

Har vi tur sjunger ju Jay Smith Like a prayer, och den kan ju liksom alla? även jag..
Nu är det dags för ett bad.


Jag vill gärna ha den färgen igen, tack!



Kollade precis igenom bilder från förra sommaren och kan ärligt säga att jag saknar den hårfärgen?
Vad jag gjort med håret minns jag inte mer än att frisören bara slängde i en blekning och sen gjorde solen
resten ungefär.. Därför har jag nu lovat mig själv att jag inte ska färga håret förrens till hösten, eftersom jag vill ha det ljusare nu mot våren och sommaren.

Sen om jag håller löftet om att inte färga håret på hela våren och sommaren märker vi!


.


Solsidan



 

Man bara måste älska solsidan helt enkelt!


Mosters grabbar



<3


.

Okej, skolan flöt på bra. Hade bara lektion 1½ timme typ,
väldans skönt om ni frågar mig xD
Ska strax ta en sväng med hunden sen blir det att plugga lite.
Renskriva två saker bara, så det lär inte ta alltför lång tid!


Tisdag

Bra start på dagen detta.
Gick upp 06,00 och började göra vid mig. Sen kollade jag på schemat vad vi har för
lektioner idag och ser att jag börjar 12,00 på tisdagar. WOHO!
Well, lika bra att vara vaken och inte gå och lägga sig igen. Hinner läsa mer i boken
samt att jag måste fixa andra saker i stan före skolan börjar. Busskort samt fråga på skolan
varför csn har fått för sig att jag bara pluggar deltid..


RSS 2.0