intensivkurs

Jag har sagt några gånger att jag vill lära mig danska..
Det kan ju vara bra att kunna om man skulle få för sig att söka jobb i Danmark någon gång.
Men jag är tveksam. haha

" Som den lille grimme lling
blir man rd og hvid p tlling
svver som de hvide svaner
p alverdens udebaner.

Vi gr frem mod fodboldstater
som de tapre tinsoldater
som den lille, store Claus
klapper vi med hatten, DAVS!

Ref: Vi er rde, vi er hvide
Vi str sammen, side om side..
Vi er rde, vi er hvide
Vi str sammen, side om side.

Selv Ol m Luk sit je
nr han ser en rd-hvid trje.
Vi m kmpe for det land,
der er boldens H.C. And.

Moder Danmark elsker alle
danske drenge, der kan knalde
bolden ud til verdens skue,
som en lille ny havfrue. "

Låten kan jag när jag hör den. Men liksom. Att läsa texten och förstå är en annan historia.
Får väll be A lära mig norska ikväll istälet. haha!


Kommentarer
Postat av: miiah

haha uusch, jag avskyr verkligen danska :p det låter så himla fult och jag fattar absolut nada ;D haha



hahah, en tidig kväll blev det igår då ja? ;p

kram :)

2010-04-17 @ 10:33:04
URL: http://miijauh.blogg.se/
Postat av: Alexander

Dansk er jo et dejligt sprog ;) De liger vi godt!



Så du är Landskronabo? :) Jag bodde själv där förut.

2010-04-19 @ 22:13:29
URL: http://alexandermedx.blogg.se/

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0